söndag 24 januari 2010

Vardaglig sysselsättning.

Jag har försökt mig på att börja med nya kul aktiviteter senaste tiden för att stimulera mitt psyke.
Bland annat försökte jag mig på det här med ryktesspridning häromdagen. Jag tänkte jag skulle sprida ett rykte om att min kamrat Ferminator var död. Dock så dog det ryktet ganska så snabbt när Ferminator var den första personen jag försökte sprida ryktet till.
Så jag behöver nog öva mer på min ryktes-spridar-skicklighet.

En annan sak jag börjat med är att skriva dagbok. Inte min egen, utan Peas. Hon blev ganska förvånad när jag berättade för henne att jag visste om att hon skrev dagbok. För det visste hon inte ens själv. Så jag förklarade att jag skrev den åt henne, för jag vet om att hon är ganska lat.
Med andra ord skapar jag hennes hemligheter. För att vara snäll, för alla förtjänar att ha hemligheter. Till och med Pea.

Annars tänkte jag börja med lite andra saker också, för att få dagen att passera snabbare så man dör fortare. Till exempel tänkte jag starta fler konversationer på bussen med främlingar, utan att lyssna på vad de säger förstås. Givetvis kommer jag lyssna på för hög musik för att höra vad de svarar, och som alltid när man gör det kommer jag inte riktigt ha kontroll på volymen av min röst. Vilket jag tror kommer göra det mer intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt