fredag 22 januari 2010

Tarmsystem

Jag kände mig, igår, precis som vanligt, död efter att jag ätit. Jag ville bara sluta ögonen och somna in. Jag blir ständigt trött efter att jag ätit mig mätt. Det känns fel eftersom man alltid får höra att mat ska ge energi. Varför somnar då jag av det?

Jag lider även av den roliga åkomman att om jag inte äter blir jag skitnödig. Vilket också verkar vara lite bakvänt.

Så efter att ha funderat ett tag kom jag fram till den enda logiska förklaringen. Mitt tarmsystem är upp-o-ner i mig. Vilket kanske skulle innebär att jag måste stå på händer/huvud medan jag äter. Men då det är så svårt att svälja när man gör det så, plus att det är jobbigt, så struntar jag i att göra det.

För ett tag sen när Anders var på besök så luktade mina fisar väldigt mycket ägg. Så där surt som man bara brukar kunna fisa efter att ha ätit riktigt mycket ägg. Vi var tvungna att lämna lokalen.
Detta utan att jag ätit ägg eller ens köttbullar. Anders resonerade fram den uppenbara förklaringen att jag nog hade något slags inre organ som odlade fram ägg, enbart för att kunna få dessa fina fräna gaserna att lämna mitt arsle. Jag höll med om att det nog var den enda förklaringen som fanns.

Så jag har alltså ett tarmsystem som sitter på fel håll och något slags äggliknande tillbehör som inte vanliga har i sig. Är inte detta något som mina läkare genom årens lopp borde ha reagerat över. De har i alla fall inte nämnt något om det för mig.
Det är så man förlorar all respekt för Sveriges läkarkår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt