lördag 23 januari 2010

Klimat-frågor

Klimathotet blir allt värre, de säger så på TV. Även om jag är godtrogen och tror på allt som sägs på TV, så undrar jag när jag ska lägga märke till detta klimathot.

Om det vore som på film (2012) så kommer i stort sett allting ske på en dag och det kvittar vad vi egentligen gör. Så varför ens bry sig? Om de som gjorde filmen ville att man skulle få upp ögonen för att kunna hindra det, varför gjorde då en film som säger att det ändå är kört? Propagandan dödade ju sig själv. Så helt intelligent försök att få folk oroliga för klimatet genom film var det inte.

För några år sen så var det massa liv om att ozonlagret var enormt tunt, på grund av all förorening. Men efter ett tag så hör vi inte lika mycket om ozonlagret. Nu är det inte att solen ger oss hudcancer som är problemet längre, utan att polerna kommer smälta och jordplattorna kommer ändra världens utseende. Men har inte detta skett förut? Var det så att våra förfäder skräpade ner, och det var därför det blev en istid? Det hela låter långsökt, och faktiskt ganska korkat i mina öron.

Men jag har fått lära mig att desto fler batterier som blir dumpade i skogen, desto fler olika sorters fjärilar får vi. Så det är ju ganska logiskt vilka det är som dumpar dessa batterierna i skogen. Just det, fjärilssamlarna.
Så de som klagar på denna förorening av naturen borde införa en lag mot fjärilssamlingar. Jag vet om att detta inte kommer hindra alla dessa galna fjärilsknarkare från att sticka nålar i insekterna, men om vi även inför en belöning för alla som anmäler fjärilssamlarna, så kan det nog ske framsteg.

Själv har jag inget emot att se färggladare fjärilar. Samt att jag ser ozonlagrets försvinnande på flera olika vis. Ett av de mer positiva visen är att man kanske äntligen slipper allt klagande från de som alltid tycker det är för kallt. Har de tur så kommer välden förgås i värme. Samt om jordplattorna flyttar sig massvis kanske vi får närmare till Danmark och Tyskland så vi kan köpa billigare öl utan att åka så långt. Inte för att jag tror det kommer ske, men det gäller att se positivt på saker. Det har mina läkare sagt till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt