måndag 2 mars 2009

För Full?

Hatar egentligen uttrycket "för full".
Kan man verkligen bara vara "för full"? Saknas där inte nånting?
Jag menar, vad är man för full för? Visst, man kan vara för full för många saker, men att bara säga att man är för full är ju lite missledande.
Om en man i uniform kommer fram till mig på krogen och säger till mig att jag är för full så ställer jag mig jämt frågan vad jag är för full för. Att köra bil? kan tänkas, men sen är jag för oansvarig för att köra bil nykter också.

Kanske menar han att jag är för full för att vistas bland vanligt folk?
Men vet han då hur jag fungerar med vanligt folk när jag är nykter? Tänk om jag bara är lite efterbliven och seg på att förstå att tjejer inte vill att dräglande killar ska vingla fram till dem och ta på deras kön? Jag kanske är uppfostrad sådan?

Är det andedräkten som avslöjade min nykerhetsgrad kanske?
Är det när folk blir fulla av ens andedräkt som man är "för full", gällande allt?
Nej, att vara "för full" är en ofullständig mening och bör total slopas.

Jag har ALDRIG varit för full för att sova, den saken är i alla fall klar.

Mörk Natt, Sov Gott & Dröm Hemskt

1 kommentar:

Du har rätt till min Åsikt