lördag 14 mars 2009

För lite Satanism

Har denna dag avnjutit hela hemska melodifestivals finalen, och jag kan konstatera att det än ett år varit för lite satanism i programmet.

Med tiden har melodifestivalen och Eurovision songcontest blivit allt mer modernt genom att slänga in galna homosexuella clowner och rappande getter från stäpperna.

Vi har även kunnat bevittna fula 80-tals frisyrer till glamrockens ära samt finska monster som skrämt slag på småbarnen i en vettig värld, men blev istället till mjukisdjur och k-märkta i sitt hemland.

Det jag nu saknar är pentagram och upp-och-ner vända kors. När ska napalmen släppas på publiken och getter offras på scenen? Varför har Marduk, Nifelheim och Funeral Mist eller liknande band inte infunnit sig på scenen i detta programmet än?

Jag vill se scenen brinna och Petra Mede offras till Satan. Vore det så fel?

Men ska ärligheten fram så vore det väll för mycket entertainment. Jag tror att jag har insett att Tv-chefens egentliga namn är Lucifer och hans plan är att alla ska nynna på hjärndöda melodier som Love, Love, Love tills vi helt enkelt blir lobotomerade av våran egen inkompetens att byta kanal för att fjärkontrollen ligger en tum för långt bort.

Ett annat program som hade mått bra av lite mer satanism är Allsång på Skansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt