fredag 27 februari 2009

Kiwi

Läste en kommentar, på Andreas Romans blogginlägg "Äckelbanan", om att kiwin var äcklig och unken.

Det jag reagerar på här först och främst är att kiwin förknippas med bananen? Så skall det inte vara, kiwin är ett ägg, för kiwifågeln, det är ren fakta som jag hittat på, och som all fakta jag hittar på är det den slutgiltiga sanningen.

För det andra så är det ju ganska uppenbart att den är unken när det ju faktiskt är ett ägg. Alla ägg är unkna, det är därför vi människor inte lägger ägg. För att förstå sig på människosläktet bör man först och främst förstå att ordet egentligen är två ord. Nämligen männskosl och äktet, vad dessa ordet betyder är det nog ingen som vet, och det är därför vi aldrig riktigt förstår oss på varandra antar jag.

Men i vilket fall som helst lägger vi inte unkna ägg, vi nöjer oss med att sprida pest och pina genom att äta äggen som gör att vi sedan släpper sura ägg-gaser. Något vi nog alla gjort någon gång i vårat liv, och om du inte har gjort det ännu så kommer du att göra det i din framtid. När du väl släpper den ökända äggplutten kommer du känna dig äcklad av dig själv, du kommer vifta bort odören med handen av ren instinkt och därför avslöja dig själv som skyldig ganska tidigt. Du kommer känna doften tidigare än de andra i rummet/korridoren/flygplatsen/tågstation/m.m. och dina kräkreflexer kommer löpa amok. Kaos kommer spridas i luktsinnet och du kommer önska att du aldrig åt det där förbannade ägget.


Annars kan man få fina gaser av köttbullar också...

1 kommentar:

Du har rätt till min Åsikt