fredag 20 mars 2009

Streckkod på små barn

Idag var det nästan Pingis-väder.


I övrigt har jag sedan jag senast uppdaterade denna bloggen hittat på skoj saker som att skapa översvämning i tvättstugan, och liknande.

När jag tidigare denna dagen var på väg till bussen, för att åka till sjukhuset och prata med min NN, så lade jag märke till en, enligt mig, lite annorlunda sak.
En dagisfröken (eller nått liknande) var ute och gick med sin kull. De var två stycken som var ute och vallade de små fåren till barn. En i fronten som ledde dem dit de skulle, och en i slutet av tåget för att se till att de inte förvillade sig på vägen. Kullen gick i prydlig rad, två och två, med reflex-västar på sig.

Det som fångade min uppmärksamhet var västarna, för de var stora nummer på dem. 1, 2, 3 och alla gick i prydlig ordning ut efter sitt nummer. Har det gått så långt att två vuxna som har hand om en kull barn på drygt ett tiotal måste sätta nummer på dem för att ha koll på spektaklet?!
Kanske de helt enkelt var lata och inte orkade lära sig barnens namn och gav dem nummer istället?

Då jag för en tid sedan tog hem hela serien Dark Angel, så associerade jag genast till denna serien. Där har de även ett system med nummer på barnen de uppfostrar till ultimata soldater. Kan det vara förklaringen?

Jag måste erkänna att jag var väldigt nära att rusa fram för att kolla i deras nackar om de alla hade streckkoder som kännetecken ifall de skulle bli av med sina västar alltså.

Men jag fegade ur, med tanke på att om de var genetiskt framtagna soldater i miniatyr skulle de lätt ha kickat mitt ass, och det hade blivit pinsamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt