söndag 23 oktober 2011

Sockertutte

Koma säger att det är ett tecken på att man har halva inne, ifall man visar en person sin tatuering och personen vomerar. Han hävdar att det är så han får sina ligga. Jag vet inte om jag ska ta honom på fullt allvar. Men jag vet i alla fall att nästa gång någon fin dam kräks i min närhet så ska jag dock testa att få in andra hälften.



När jag i helgen satt cirka fyra timmar på resecentrum kände jag mig lite nedstämd. Lång väntetid på resecentrum har den effekten på mig ibland. Jag insåg att idioter inte slutat att hänga där och spela fasansfullt dålig musik. Inte har de lärt använda sig av små bokstäver när de talar heller. Det är lite förvånande hur de alla ser ut att vara inavlade. Deras klädstilar indikerar också på att de inte har någon självkännedom kring vad som är passande för folk med deras kroppsbyggnader att bära.

När ungdomarna så småningom började avlägsna sig, börja allt mer äldre alkoholister med joggingdräkter, stickade ylletröjor eller dunjackor (med diverse knivhål i) på sig dyka upp kring mig. Jag började känna en starkare oro över att jag skulle bli knivhuggen om de såg mig. Men de såg nog inte mig. Jag tror de lokaliserade varandra mest med sina luktsinnen, och då jag inte hade vomerat på mig denna dagen var jag som osynlig för dem.

Medan jag satt där på en bänk, som de förmodligen alla någon gång i sitt liv märkt med sitt urin, så fastnade min blick på en skrift som var stiligt nedklottrad på bänken bredvid mig.
Sockertutte. Just det som jag precis i denna stund krävde av livet. En sockertutte.
Någon som vet var jag kan finna en sådan?



Sju-punkts-lista
  • Horor växer inte på träd, men det gör äpplen
  • Livet är bra tråkigt utan huvud
  • Meningen med livet är att bli marsipan
  • Kasta inte kottar på arg björn
  • Bjud inte väktare på tjack
  • Det jag inte gör idag, slipper jag göra om imorgon
  • Coola brudar snattar tamponger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt