söndag 2 oktober 2011

Jobberbjudande

För att denna vecka göra Tvärsur orolig, så har jag väntat med veckans inlägg in i det sista.
För att erkänna att skallen varit tom på saker att skriva om kommer jag inte att erkänna ännu en gång.

Jag var faktiskt i Malmö en sväng denna vecka och tog ett par öl medan jag såg på ståuppkomik. Det var trevligt och jag blev även bjuden på öl. Aldrig fel.
På vägen hem så fick jag jobberbjudande på tåget av en person jag aldrig träffat förr. Jag har inte en aning om personens namn, men han sa att han gillade mig och att han ville anställa mig. Så han tog mitt telefonnummer och sa att han skulle höra av sig. Jag är måttligt skeptisk till att tågresan leder till en anställning, men bra kul hade det varit om den gjort det.
Jag kanske borde åka till Malmö oftare för att se om andra folk på tåg vill anställa mig? Det är kanske så man skall få tag på arbete i dagens Sverige?

Jag har fyllt år. Det märkte jag förra söndagen, så då bjöd jag mina bröder med deras familjer på kakor. Av min äldsta bror fick jag ett presentkort på Hemmakväll. Det spenderade jag på att köpa hela serien Buck Rogers in the 25th century. För er som undrar vad det är för serie så avvaktar jag med att svara på frågan tills jag själv vet.
Av min andra bror fick jag ett löfte om att få en present så småningom.


Senaste sju-punkts-listan
  • FarligaFrida är från norrbotten = FarligaFrida tål inte sprit
  • Om man leker kurragömma på en flygplats, så bör du meddela ifall det är emot reglerna att hoppa på ett flyg till utlandet. 
  • På vintern, då fjäderdräkten är som tätast, har en gråsparv cirka 3350 fjädrar på kroppen.
  • Svenskar började odla potatisar på allvar först när man kom fram till hur man kunde använda dem till alkohol.
  • Praktiskt taget allt helium som existerar i världen kommer från en och samma naturgaskälla i Arizona i USA.
  • I Kina har man satt som mål att varje kines ska kunna få äta 200 ägg om året. För att få fram ägg till 1,3 miljarder människor måste man ha 1,3 miljarder höns — som kommer att äta mer säd än vad som produceras varje år i Australien.
  • Att skylla ens dumma infall på att man går i sömnen, är vanligare än många tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt