fredag 7 oktober 2011

Hemmagjord ekorre

Jag har upptäckt att det är väldigt svårt att finna folk som säljer ekorrar i Sverige. Det är även väldigt svårt att fånga dem på egen hand. Därför tänkte jag istället köpa en hamster och byta ut all dess vatten mot Red Bull. Det är lite som en hemmagjord ekorre. Tror jag.


Vad menar egentligen folk om de kallar någon för "lillgammal"? Menar de att man luktar illa och har liten snopp? Som lillgammal får man ha håriga öron? Kan man, som lillgammal bajsa på sig utan att skämmas? Är det okej, som lillgammal, att klaga på hur saker var förr trots att man inte är myndig än? Får man, som lillgammal, aga barn man tycker är ouppfostrade, för att man gjorde så förr i tiden? Får man, som lillgammal, bära enbart blöja när man handlar mat på Coop?
Frågorna jag ställer mig själv kring det hela är många. Vem skall besvara dem? Jag frågade min mamma, men hon verkade inte vilja svara, för det var Doctor Quinn på TV.


För några dagar sedan frågade en busschaufför mig om vägen till Glimåkra, när jag hoppade av i Sibbhult. Jag blev lite förvånad över att han frågade just mig. Kanske tyckte han jag såg ut som en lärd man, och kände att jag säkerligen kunde hjälpa honom utföra sitt jobb. Men sen insåg jag att jag var den enda som var kvar på bussen. Jag vägrade efter det att hjälpa honom. Delvis även för att mitt lokalsinne är totalsabbat av all saft jag förtärt genom mitt liv. Socker är skadligt för lokalsinnet barn. Nu vet ni det. I övrigt medför det enbart positiva gensvar.


Sju-punkts-lista
  • Undvik att trilla ner för stup.
  • Man blir inte bra i magen av att äta två kilo modellera.
  • Efter att ha sett ett par avsnitt utav "Buck Rogers in the 25th centuary" har jag lärt mig att det är ganska ovanligt att kvinnor bär underkläder i framtiden.
  • Att puffa någon betyder att man knuffar dem
  • Rullstolsbundna män sitter ner när de kissar. Det betyder dock inte att de är mer eftertraktade av unga damer. 
  • Om du ger någon en batong, så struntar den personen ganska snart i att försöka lösa diskussioner på fredliga vis.
  • Att jaga fiskar i ett akvarium, med din elpistol, när du har väntat länge i tandläkarens väntrum, är inte socialt accepterat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt