lördag 6 augusti 2011

Kan inte simma

Herr Morgan är faktiskt expert på att gå ifrån att hata ett spel, och slänga handkontrollen ifrån sig, till att älska samma spel så pass mycket att han får stånd. Herr Morgans stånd har lila topp och luktar körsbärssylt. Det är ganska bra på att laga mat, men är för besatt av att räkna kalorierna, i mitt tycke.


Ibland märker jag att jag inte kollar vart muspekaren är på skärmen när jag klickar. Jag tror det är den äventyrliga sidan av mig som tar över när jag gör sådana saker. Precis som när jag går och handlar sprit utan mitt ID på mig. Eller när jag kissar utan att sikta. Jag är helt enkelt en vardags-Indiana Jones. Fast, ändå inte. För jag kan inte simma. Det finns faktiskt en logisk förklaring till varför jag inte lärt mig simma. För jag har tänkt mig så, att ifall jag skulle vilja begå självmord någon gång i livet, så kanske jag skulle vilja välja att drunkna. Det tror jag, faktiskt, är en aktivitet som borde vara lättare att genomföra ifall man inte ens kan simma. Det är lite som en slags genväg, kan jag tycka då, och genvägar innebär sparad tid. Sen sägs det faktiskt att tid är pengar. Så desto fler genvägar man tar i livet, desto rikare borde man bli. Därför har jag inte lärt mig simma, för jag vill bli rik.


Förra veckans sju-punkts-lista:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt