söndag 14 augusti 2011

Fläckar som doftar lycka

I veckan var jag hemma hos Herr Morgan tillsammans med Bjärlestam och Mister Magnus.
För att föreviga den aftonen så antecknade jag under aftonens gång vad Herr Morgan gjorde.
Jag antecknar det här som en punktlista, så ni för lite överblick på den trevliga kvällen.
  • Herr Morgan blir biten.
  • Herr Morgan behöver bättra på sitt försvar.
  • Herr Morgan ödslar liv.
  • Herr Morgan byter värld.
  • Herr Morgan finner en kanin.
  • Herr Morgan tittar på en fläkt.
  • Herr Morgan går i cirklar.
  • Herr Morgan blir rädd.
  • Herr Morgan dödar potentiellt ligg.
  • Herr Morgan hittar en nyckel.
  • Herr Morgan Klämmer sig in i trångt hål.
  • Herr Morgan finner barn.
  • Herr Morgan tar fram kniv.
  • Herr Morgan hittar karta över kyrkogård.
  • Herr Morgan finner gravplundrare.
  • Herr Morgan blir rädd för hund.
  • Herr Morgan slår ihjäl hund med järnrör.
  • Herr Morgan löser pussel.
  • Herr Morgan pratar med dement dam.
  • Herr Morgan skjuter en dam, som jagar honom med kniv, i huvudet med tre skott.
  • Herr Morgan stjäl fotografi från en toalett.
  • Herr Morgan gör dement kvinna lycklig.
  • Herr Morgan jagar barn.
  • Herr Morgan använder yxa på köttsäckar.
  • Herr Morgan svär.
  • Herr Morgan dör.
  • Herr Morgan vaknar upp i en cell.
  • Herr Morgan pratar om farliga monster med polis.
  • Herr Morgan ser på när polis blir mördad.
  • Herr Morgan dör.

När jag sedan skulle åka hem från Herr Morgan så kom det fram en gammal dam till mig medan jag väntade på bussen. Hon hade en rosa rock, med fläckar som luktade lycka, på sig och erbjöd mig att finna meningen med livet genom broschyrer om Kristus.Hon verkade vänlig, då hon ville skänka mig en större mening i livet. Men hennes rosa rock fick mig att skratta åt henne. Hon såg besviken ut då. Doften från fläckarna hängde dock kvar en stund i luften. Jag inandades stanken av lycka, även kallad berusning. Medan jag gjorde detta så sa mannen intill mig att jag nog nyss gått miste om en plats i himmelen. Jag svor lite då. Men det var nog lika bra, svarade jag mannen sedan. För jag är ganska höjdrädd.


Senaste sju-punkts-listan
  • Grannar uppskattar inte vrålonanerare
  • Att säga till folk att man inte är prioriterar dem är inte uppskattat
  • Man blir Fransk av Strårom
  • Herr Morgan äger inga tamponger
  • Ljus är det bästa mot mörker
  • Kaviar och glass passar inte bra ihop
  • Om en alkoholist snor din väska, så är det första de tar alkoholen. Det andra de tar är dina solglasögon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt