söndag 31 juli 2011

Telefonkatalog

När jag var i Helsingborg senast så förundrades jag lite över uppfinningsrikedomen som en alkoholiserad dam utanför tågstationen visade prov på, då hon försökte sälja sidor från en telefonkatalog till folk som gick förbi henne. Det var första gången någon jag stött på velat sälja mig sida 235 ur årets telefonkatalog.


Jag hamnade i en diskussion med någon, som jag inte tänker nämna namnet på, angående namn på sina könsorgan. Man är ingen bra människa om man inte har något namn på sitt underliv. Det är en väldig viktig del av livet. Min kära penis heter i alla fall Hubert Cumberdale.
Personen jag pratade med hade ingen penis. Hon hade inte heller något riktigt namn åt sin kära vagina. Jag rekommenderade då henne namnet Fröken Ittan. Mest för att fröken förkortas fr. För då blir det ju Fr. Ittan, så när hon säger det snabbt låter det som Frittan. Vilket kommer resultera i att folk tror hon har ett sött talfel och är lite smått efter.


När jag berättade för Herr Morgan att jag tyckte det är kul att mata min katt med majs, för hon då skiter ut hela majskorn så att man kan kalla det majsbajs, så undrade han om inte min bajs blir likadan när jag själv äter majs. Men jag har för kraftig magsyra. Jag skiter aska. Det är BADASS, vilket såklart är engelska för dåligt arsle. Men det är dock ekonomisk för man slipper torka sig och använder då inte upp toapappret lika fort.
Men jag tänker härmed be om ursäkt till Herr Morgan, då jag ljugit för honom. Det är nämligen så att jag inte alls skiter aska. Jag använder ganska mycket toapapper. Givetvis inte lika mycket som en kvinna, men ändå mycket. Ibland så undrar jag faktiskt om jag inte borde köpa mig lite sidor ut telefonkatalogen, om folk ändå har ett vettigt pris på dem, att ha som reservpapper. Men sen kommer jag ihåg att man får katalogen gratis varje år.



Förra veckans sju-punkts-lista:
  • Om någon berättar för dig att de bevittnat ett blodigt mordförsök, är det tydligen inte socialt accepterat att svara "låter spännande".
    Det finns fyra stycken som heter Hata i den svenska telefonkatalogen.
  • Odlar du fram en haj-bläckfisk, så blir den tydligen skottsäker.
  • Det är värre att kopiera filmer än att göra inbrott och stjäla bilar.
  • Halv fyra på morgonen är ingen bra tid att försöka nå folk på mobilen.
  • Flickvänner blir besvikna på sina pojkvänner om de blir övergivna utan några medel att ta sig hem
  • När jag var i Helsingborg skrek en moder till sin dotter som sprang iväg från henne att Stop betyder inte spring. Jag tror jag redan visste detta, men jag lägger till det i listan ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt