onsdag 24 augusti 2011

Kondomutdelning.

Idag tänkte jag bli färdig att gå till optikern för att fixa nya glasögon eftersom de min far modifierade saknade glas.Så jag gick in i butiken och la fram mina bågar elegant på disken och sa att jag nog behövde nya glas till mina bågar. De skrattade åt mig. Jag förstod inte riktigt vad de menade. Men av något skäl blev jag övertalad till att gå med på att göra ny synundersökning då det var åtta år sedan jag gjorde det senast. De fick även mig att gå med på att köpa nya bågar. Det hela kom att kosta mig 1600 svenska riksdaler. När vi lämnade platsen så bestämde sig Dennis-helvetet att berätta för mig att det skulle kostat mig 999 kronor om jag gått in i en annan butik i samma stad. Vi firade det hela genom att köpa kebab. Sen delade Dennis-helvetet med sig om sin åsikt om jag nog borde prenumerera på en traktor-korsords-tidning. Jag är inte helt säker på att det är min grej, men om tillräckligt många tycker att det är min grej så måste det nog vara det. Grupptryck är grupptryck.


Jag har konstaterat det nu var mer än ett år sedan jag senast delade ut kondomer, till småflickor, i bankomatköer och viskade i deras öron; "Nu kan du gå säkert genom parken". Med andra ord är det alldeles för längesedan jag gick barfota, utanför mitt trygga hem, iklädd nätlinne, långkalsonger och toppluva medan jag målat en glad sol på min mage och färglagt mina bröstvårtor i regnbågens alla färger. Detta borde åtgärdas inom snar framtid.


Min bror och hans sambo lämnade mig obevakad i deras lägenhet förra helgen. Då konstaterade jag att deras brandvarnare inte fungerade. Min kropp började lukta bränt och kroppsöppningarna blödde ett tag. Myrorna som byggde bo i min navel verkade aldrig sluta brinna. Så jag ringde BRIS, sen löste sig allt till det bättre. Numer tar jag två piller om dagen och lyssnar enbart på musiken som man hör när man lyssnar på havssnäckor. Fast det var ren och skär lögn. Förlåt.


Annars så funderar jag fortfarande på när min pakt med Satan ska bli lönsam. Jag har länge väntat på att få någon oförtjänt talang nu. Men varken det eller någon lotto-vinst har inträffat. Jag börjar tro att snubben bakom Domus inte var Satan, utan en bedragare. Man kan för helvete inte lita på någon längre känns det som. När folk ljuger för en om att de är Satan, då vet man att världen är på väg utför.


Senaste sju-punkts-listan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt