måndag 22 mars 2010

Tjugan Olof.

Hörde frasen; "Lägg av att sluta", när jag gick förbi några barn som lekte nått som jag inte koncentrerade mig på. Det är en ganska konstig mening, så jag blev förtjust i den och log lite.

Skottade idag bort nästan 2 cm snö från två utfarter. Det kan tyckas lite onödigt då det är töväder denna dagen. Med andra ord var det lite bortkastade pengar för dem som anlitade hjälpen med skottningen. De kunde köpt korv för de pengarna istället. Nu blev jag hungrig.

Fann en tjuga i som gömde sig i min plånbok idag. Den var gammal och hade odlat skägg. Han sa att han var den första tjugan jag ägt (sedan jag skaffade den plånboken äger nu). Jag var först skeptisk, men sen berättade han intima delar ur mitt liv som bara en tjuga som varit med så länge i min plånbok kunnat veta. Han presenterade sig som Olof, och verkar ganska snäll. Vi tog en promenad ihop och pratade om svunna tider. Om hans uppfattningar kring händelser och om dagens ekonomiska situation vi befinner oss i. Vi hamnade på campingens lekplats, så vi lekte kull ett tag. Fast Olof visade sig ha ännu sämre kondition än mig. Han skyllde på han började bli gammal. Stämningen blev lite dyster när han berättade att han hade skrivit ett testamente. Han sa att han trodde sig ha två barn, ett i Karlshamn och ett i Danmark, men han visste inte säkert. Vi kollade bort i horisonten och tyckte synd om varandra ett tag, sedan gick vi långsamt hemåt. Han frågade mig om jag inte borde städa min lägenhet snart, men jag svarade inte.
Tror han ska få bli en chipspåse imorgon.

I övriga nyheter luktade mitt skrev sprit en dag förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt