torsdag 4 mars 2010

Pax!

Ibland när vaknar jag av ett bullrande läte som får mig att tro att ett gäng pansarvagnar leker kull utan för min lägenhet.
Jag brukar vakna skrattandes när jag hör dem leka. För när pansarvagnar är glada är jag glad.


Ibland får jag för mig att paxa saker i butiker. Det ställer ibland till problem ibland.
Till exempel; när jag paxat en vara en dag, för att handla den en annan dag, och den sedan inte är kvar. Då händer det att när man sedan står i kön så ser man hur personen framför en lägger upp just den varan, som du tidigare i veckan hade paxat, på bandet vid kassan.
Det är inte alla människor som förstår vad man menar när man knackar dem på axeln och hävdar att det är din vara de håller på att köpa. När man sedan ihärdigt försöker få personen att förstå att du faktiskt paxat varan genom att slicka på den tidigare i veckan så blir de flesta smått obekväma.
När sedan kassörskan lägger sig i samtalet och hävdar att man inte får lov att slicka på varorna i butiken så känns det hela allt mer bisarrt.
Man försöker förklara för dem att du inte hade några pengar på dig sist du var i butiken och slickade bara på varorna du tänkte handla när du återvände med din plånbok, så börjar de plötsligt ifrågasätta din mentala hälsa.
Det är då det är läge att lägga ner diskussionen, leta efter en öppning och springa därifrån. Sedan börja handla i en annan butik. När du förbrukat alla butikerna i området så får du helt enkelt beställa hem från internet. Där kan man inte slicka på varorna, och problemet löser sig själv.

Vill butiksägarna inte att man ska slicka på deras varor borde de inte förvara varorna så man kommer åt att slicka på dem.

Jag antar i alla fall att jag inte är den enda som har en vana av att markera mitt revir med mitt saliv?
Jag tror inte jag har en enda sak i min lägenhet min tunga inte hälsat på.

Jag ser det som ett givet vis att paxa saker på. Jag har försökt tillämpa det på krogen också. Vilket även det kan innebära en del bekymmer.
Till exempel; jag har spanat in en ganska fin dam i en elegant urringad utstyrsel som jag har lust att befrukta. Jag vill vara säker på att ingen annan på krogen hinner ta min plats i hennes säng föregående dag innan jag hunnit tänka ut en bra öppningsfras att fånga in henne i mitt nät med. Jag bestämmer mig för att paxa henne, genom att markera henne med mitt saliv. Hur bör jag gå tillväga?
Jag kan alternativt, kanske, diskret nafs i hennes öra och vandra iväg innan hon hinner fatta vad som händer. Detta alternativets första problem är att man måste väldigt nära, och då du antagligen inte hinner ta till flykten innan hon uppfattat vad som skett, så bör du ha raggningsrepliken redan uttänkt.
Det här är ett av skälen jag tror på en mer framfusig metod.
Spotta henne i nyllet och vräk ur dig; "Nu är du min!"

Detta är ett alternativ som inte kan gå fel... tror jag.

Halva grejen med att ragga är trots att att fånga den utvaldes uppmärksamhet. Vilket du utan tvekan kommer få. När du har hennes uppmärksamhet har du redan halva inne, och för vissa räcker det till och med för ett lyckas samlag.

Så genomför jag detta pålitliga raggningsknep på rätt vis vaknar jag glad på morgonen, och då vet jag, att någonstans, på någon plats på jorden, så ler en pansarvagn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt