fredag 12 mars 2010

Gul snö

När jag skulle skulle gå hem idag kände jag mig törstig. Så jag stoppade in en näve gul snö i munnen för att släcka min törst. Till min stora förvåning så smakade det inte alls öl. Det smakade mest konstigt, typ som... kattsand.

I övrigt har jag fått höra att det visst ska finnas laktosintoleranta bävrar här i trakten. Man kan visst jaga dem med ost, för de dör av mesost. Vilket ju gör att jag får känslan av att det är ganska tröga bävrar. Om man dör av mesost, så borde man väl hålla sig borta från det?
Fast det kanske de gör? De som jagar dem med mesost kanske kastar det på dem (eller använder en slangbella)? Men det innebär att de dör enbart av att vara i närheten av osten. Lite som stålmannen med kryptonit. Fast stålmannen är ganska seglivad. När han utsätts för kryptonit tar det ju en evighet för honom att storkna ändå. Jag hoppas att bävrarna dör snabbare. Annars kommer det ta en evighet att få till en bävergryta.

Jag försökte en gång jaga ekorrar, genom att kasta kottar efter dem, när jag var hungrig. Men ekorrar är väldigt snabba, och jag har en ofattbart dålig kastarm. Så jag fick äta bark istället den dagen.

Jag har även lagt märke till att det mesta i mitt kylskåp blir till messmör om jag låter det stå tillräckligt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt