måndag 2 november 2009

Halloween

Jag var i år utklädd till en lakritspuck (glassen), genom att vara svartklädd och med en glasspinne i munnen. Senare på kvällen fick jag ett vitt ansikte med svarta stänk också, för att fullända förklädnaden.

Jag hamnade hos folk jag inte kände, som kvällen tidigare hade bjudit mig att komma dit för att käka tacos och dricka öl. Snyltare som jag är, så kunde jag inte tacka nej till gratis mat.
Folket visade sig vara trevliga, vilket var fint, för de bor inte långt härifrån. Inte varje dag man stöter på folk som faktiskt är trevligt, så nummer utbyttes med någon i alla fall.

Dock så känner nog ni precis som jag att detta ännu inte känns som en inlägg på Boulehavet, det känns felplacerat och jag tänker därför inte bry mig om att klargöra för er vad som hände under kvällen. Förutom någon liten detalj som avslutade aftonen, som följer här nedan.

Klockan fem på morgonen bestämde sig Gegga och Crille att vi skulle ut och kolla allt liv i byn. Det tog nog närmare 20 minuter för oss att komma ut då Crille inte hittade sin nyckel, som han var tvungen att hångla upp Ferminator för att få tag på.

När vi kom ut så konstaterades det jag redan visste, byn är väldigt död klockan fem på en söndagsmorgon. Vi stod vid porten ett tag och såg oss omkring. Ingenting hördes förutom våra andetag. Vi såg frågande på varandra och undrade varför vi befann oss utomhus just där och då. Ingen sa något, alla väntade vi på svar från någon annan. Inget svar gavs... så vi gick in på nytt.

Klockan 6 hade Crille somnat in helt, och jag bestämde mig för att vandra hemåt med härliga skoskav. Vandringen borde tagit 3 minuter, max, tog nog 8 istället. Det var smärtsamt och trevligt, skönt med frisk luft.

Väl hemma märkte jag att jag tydligen fått med mig Crilles tortilla chips. Mums, tänkte jag och åt upp dem hastigt innan jag somnade.

Söndagen tillbringades i min säng. Det var skönt och jag kan stolt säga att jag inte åstadkom ett jäkla skit på hela dagen. Så jag kände mig nästan lite kristlig, som spenderade söndagen som en äkta vilodag. Det var nog därför jag lagade mat extra länge. Visst, det bidrog till svartare mat än vanligt. Men jag vill ju inte gå runt och känna mig kristen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt