lördag 10 maj 2014

En matkasse, fylld med spott, i en korridor.

Kära blogg, för ett tag sedan kissade jag på en tandborste. Den var vit och rosa. Det var inte min tandborste. Den var placerad bredvid en toalettborste. Toalettborsten var rosa. Det hela kändes lite surrealistiskt. När jag hade kissat klart skrev jag genast ner händelsen i min anteckningar, så att jag aldrig skulle glömma att det hade skett, eller tro att jag bara hade drömt det hela.

I övriga nyheter var det April förra månaden, och som Aprilskämt valde jag att inte uppdatera min blogg. Varsågoda.

För ett bra tag sedan diskuterade jag och Cyniker-Robin hans matlåda. Jag vet inte riktigt varför vi gjorde det, men jag antar att han åt något äckligt. Förmodligen tyckte även han att det var äckligt. Han berättade om vart han hade köpt sina lådor, som han brukar som matlådor. Jag inflikte att det nog var billigare att bara ta en ICA-kasse. Det är ett ekonomiskt tips från mig. Släng ner din mat i en ICA-kasse istället. Lätt att transportera, smidigare än en matlåda. Sen kan man vika kanterna så den blir som en skål när man ska äta. Man behöver inte heller ta med sig bestick, för man kan bara ta handen under kassen och gröpa ur maten in i ens mun. På det viset sparar man även disk. Jag ser bara fördelar med att ha maten i en kasse istället för en låda. Jag tror det kan bli en ny "inne-grej".
Annars tror jag även det kan vara praktiskt att ha en påse fylld med spott. För de där gångerna någon gör en riktigt besviken. Då kan man bara doppa handen i sin kasse med spott och svinga lite spott på personen/personerna i fråga. Jag tror faktiskt det känns lite extra när det är begagnat spott, från en kasse. Det behöver ju inte vara ens eget spott heller. Man kan samla från många olika. Bara att gå runt med en kasse och samla på folks spott är ett ganska spännande projekt.
Jag börjar faktiskt tro att många saker bli mer spännande om man har det i en kasse. Kassar är underskattade. På tal om det så ska ju Willy:s ha Sveriges billigaste matkasse. Jag borde åka dit oftare, enbart för att köpa kassar. Som man kan ta exempelvis spott i. Bara en tanke...


Häromdagen skrek en unge i en av mina drömmar. Det var oerhört irriterande och stal all fokus från resten av drömmen. Så jag skrek tillbaka. En hel del. Sen frågade jag ungen om den hade ont, och tipsade den att om den hade ont, kunde den ta av sig sin strumpa och knyta fast den där hen hade ont, i brist på plåster. Jag är till och med hjälpsam i mina drömmar. Jag är en fin människa. Jag borde få Nobels fredspris. Minst.


När jag växte upp, så bodde jag utanför Huaröd. På deras grundskola var könsrollerna inte jämlika. Jag baserar detta på gymnastiklektionerna. Pojkarnas omklädningsrum var nämligen i en korridor, som alla gick igenom. Duschen var i samma korridor, med ett duschdraperi som inte täckte hela duschutrymmet. Flickorna hade däremot ett eget rum att byta om i, likaså duschar i det rummet. Jag kände mig alltid smått kränkt över att behöva duscha och byta om i en jäkla korridor. Jag vet inte riktigt om det är tillåtet att ha det på ett sådant vis. Jag vet inte om de idag har ändrat på upplägget, men när jag var mellan 16-18 år eller något, så var det inte fixat. Det är faktiskt inte ett dugg okej. Varför skall pojkar behöva byta om i en jäkla korridor? Jag tror bestämt jag är ärrad för resten av livet genom den här upplevelsen. Jag tror det var ett av skälen till att jag inte trivdes att ha gymnastik i skolan. Jag förknippade det med att folk som inte hörde hemma i omklädningsrummet sprang igenom det titt som tätt, för att de helt enkelt behövde gå där för att komma till sina lektionssalar. Jag borde faktiskt skriva en tjock och argsint bok om hur förvriden min syn på världen kring mig blivit utav att fått uppleva det i min uppväxt. Jag borde verkligen ha ett starkt förakt mot hur orättvist världen behandlar oss män, och hur mycket som kvinnorna får som inte vi får. Jag ser inte varför kvinnors privatliv är mer värda än mäns. Nej, det är fan skamligt att få det inbankat så tidigt i sin skalle; att det kvinnliga könet förtjänar ett omklädningsrum mer än det manliga könet gör. Skamligt!


Månadens bus stod fan personalen på Coop i Broby för. Då de möblerat med en glipa mellan två hyllor som är så där frestande att ta sig genom, fastän man som vuxen människa inte kommer lyckas ta sig genom. Barn kommer genast att rusa in där, medan deras föräldrar måste gå runt. De har nu haft det möblerat så ett tag, och jag är övertygad att det bara är för att jäklas.
Även Självmords-Mathias och Vandal-Adam har busat. De fäste googly-ögon på min väska. Så när jag satt på bussen hem och slängde ett öga på min väska, slängde den ett par ögon tillbaka på mig. Det var Vandal-Adam som hade varit i farten, och han var givetvis förbaskat stolt över sin gärning. Självmords-Mathias var också jätte stolt över sitt bus, då han hade satt ögon på min dricksflaska. Fast de hade trillat av innan jag fick syn på dem. Så han misslyckades grovt med sitt bus, och fick ännu ett skäl till att vilja ta sitt eget liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt