lördag 29 mars 2014

Grävlingar som blåser löv.

När jag idag skulle kika igenom anteckningar inför dagens inlägg i den här bloggen fann jag några gamla anteckningar som jag så klart inte förstår mig på när jag nu läser dem. Ett exempel är "deo -spraya mjöl". Vet inte riktigt varför man skulle få för sig att göra det, eller varför jag har skrivit ner det. Kan hända att det bara är något jag tyckte det lät som att någon sa, och därefter skrev ner det. Jag har faktiskt inte någon aning.
Något jag dock vet något om att att det vore mer praktiskt att köpa prostituerade på badstränder. På gator har de vanligen mer kläder på sig än vad de har på stränder, vilket gör att falsk marknadsföring är vanligare, inom prostitution, på gatorna än på stränderna. Alltså är det ett tips för alla torskar inför sommaren. Köp era ligg på badstranden, då vet ni mer vad ni får.


När jag bläddrar vidare i dessa anteckningar finner jag notiser från  dagen då jag låtsades att jag inte kunde prata i skolan. Jag hade istället med mig en visselpipa och ett anteckningsblock att kommunicera med. Här följer anteckningarna från ena lektionen jag deltog i under den dagen:
"Fridas fel!"
"Härlig muspekare"
"Rumpa!"
"Datorn låter mer än filmen"
"Ärlighet varar längst"
"KORT"
"Korrekt musik till 1700-tal"
"Hon i gult såg hemsk ut"
"Vad sysslar datorn med? Den låter mer än ett modem från 90-talet"
"Stor rumpa!"
"Latin"
"Party!"
"(Knulla som kaniner)"
"Publik?"
"Är detta typiskt för 1700-tal, eller är det typiskt för Frankrike?"
"Skank"
"Jag vill ha apor"
"Påklätt bad?"
"Mops tillbaka?"
"Bra förklädnad!"
"Jävla Frida!"
"Rengjorde hon skivan?"
"Låt dem äta kakor"
"Varför ligger min tavla där?"
"Har den inte fått tillräckligt med fart?"
"Wannabe trappa"
"Jag har inte sett en enda apa än"
"Är det en afrikan?"
"Hon slapp vara gravid så länge"
"GET!"
"Lamm!"
"Fortfarande inte lika utdragen som The Hobbit"
"Han tog nog inget direkt flyg"
"Kom ingen rök från pipan"
Jag antar att vi såg på någon film under den lektionen. Som sagt, det här var ganska gamla anteckningar.  Det sista som skrev i anteckningsblocket den dagen var:
"Jag blev precis sugen på frusen yoghurt... hur smakar frusen yoghurt?  Beror kanske på vilken yoghurt smak? Jordgubbsyoghurt smakar möjligen jordgubb? Är det lite som en slags sur glass?
Jag sätter en trea som avslutning på den här diskussionen."


Den här morgonen släppte grannen på östra sidan (har ingen aning om det är öst eller ej, jag brukar hitta på åt vilka håll vädertecknen befinner sig utefter vad som jag får för mig att vräka ur mig) släppte ut sina småhundar att skälla på gräset klockan fem. Antagligen så skällde de på golvet när de var inne, och ägarna ville sova lite till, så de tyckte det var en bra idé att de väckte grannarna istället. Med andra ord vaknade jag i alla fall i tid för att sätta mig på ett tåg som tog mig härifrån.
När jag sedan kom hem igen så möttes jag av ett kaos i mitt hem. Den enda logiska förklaringen jag kom på var att något jagat in ett skadat rådjur i mitt kompakta hem med en lövblås. Man har sedan jagat det stackars rådjuret runt, runt i mitt lilla hem med lövblåsen. Blod och förstörelse så långt mitt öga kunde skåda. Jag hade dock inte mina glasögon på mig, så jag såg inte så långt, det kan jag erkänna. Jag kan också erkänna att jag överdriver händelsen en hel del. Men tanken på att jag kanske välte skålen när hundarna väckte mig klockan fem, finns inte i mitt tankeförlopp. Dock finns rådjuret och lövblåsen där. Alltså är det nog så.
På tal om djur så funderar både jag och Självmords-Mathias på att gå ut i skogen för att leta upp vars en vildsint grävling att tvinga hem. Jag vill gärna att min ska ha någon farlig sjukdom som gör den extra ilsk och farlig. Gärna någon form av zombie-virus. Det är idealt. Jag hade sedan tänkt att gå ut med den i koppel. Jag är väl medveten om att jag alltid bör ha en hållbar pinne att mota bort den från mig själv, så den inte attackerar mig. Stort sett enda skälet till att göra detta; är för att slippa stå i köer.


Månadens bus har består av ett återkommande skämt jag utsätter Cyniker-Robin för. Varje dag vi har Engelska ihop så har han med sig en frukt och en oöppnad Loka flaska. Så när jag ser en öppning i hans försvar ger jag flaskan en lavett, så den flyger in i väggen. Vilket i sin tur resulterar att han inte kan öppna den som planerat, utan att den sprutar åt alla håll. Han har nu börjat vaka över sina Loka-flaskor med hökögon. Men skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt