lördag 31 mars 2012

Fel tanke

Ibland kommer jag på mig själv med att "tänka fel". Det är bra när man själv kommer på det innan man hinner agera ut efter tanken. Vissa tankar kan verka logiska, men likväl vara fel. Det kan vara väldigt svårt att utskilja vad som är rätt ibland. Man måste ta hänsyn till de personerna som tankarna påverkar, och sånt där som ibland kan kännas onödigt. Jag kan skriva ner ett exempel för att förklara vad jag menar:
Mina föräldrars hund dog för ett litet tag sedan. Då marken ute ännu var frusen, så bestämde mina föräldrar sig för att lägga henne i en frysbox tills de kunde begrava henne själva. Frysboxen var inte helt frisk dock, så de blev tvungna att gräva en grav i tjälen. Jag hjälpte dem, men efter ett bra tag orkade vi inte gräva och hacka i marken längre. De hämtade den döda hunden och lade ner henne i gropen. Benen var stela och liket tog mer plats än beräknat. Medan de stod och funderade på om gropen var tillräcklig - då hon ju tog mer plats än planerat - dök det upp en praktisk tanke i min skalle. Under ett ögonblick brottades jag med tanken om att erbjuda mig själv att hoppa på hunden en stund så hon tog mindre plats. Dock såg jag mina föräldrar i ögonen innan jag gav förslaget, och jag fann en slags vemodighet i luften som sa mig att detta var en "fel tanke". Jag höll tyst och fyllde igen graven utan att hoppa på den, medan jag hoppades på att det inte skulle börja lukta.

Så till läsarna där ute; Tänk efter ibland. Det kan behövas, om du vill få smaka på din mors hemlagade köttfärslimpa även i fortsättningen.






Fakta:
  • Jorden är mer rund/slät än en biljardkula.
  • Det finns en manet som är odödlig. Den blir ung på nytt varje gång den har sex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt