fredag 1 april 2011

Första April

Det är första april idag. Det betyder att jag ska ljuga om exakt allting. Ingen kommer vilja umgås med mig detta dygn. Inte för att de brukar göra det annars. Men det låter bättre om det är på grund av första april grejen. Annars låter man ju misslyckad och avskydd.
Denna dagen skänker mig alltså eterisk glädje, över att folk undviker mig för mina luriga lögner. Vilka ändå är tillåtna på grund av dagen. Då är min impopularitet acceptabel.
Andra dagar så är den bara ett misslyckande. Men på första april, så är den ett slags bekräftande.
Jag gillar första april, för då är det även totalt okej att vara paranoid mot exakt alla kring sig. Man kan springa sicksack på gatorna och undvika krypskyttar utan att ses som anormal.

När folk ringer mig idag ska jag heta Elof. Jag ska vara 38 år och konsult för Nordea. Jag har även många års erfarenhet av att sälja illegala läkemedel över en hemsida som jag vägrar ge ut adressen åt till vem som helst. Jag tjänar stora pengar på att göra det, men jag hävdar att jag gör det för att jag bryr mig om mina medmänniskor. Egentligen gör jag inte det. Ibland nekar jag till och med folk banklån bara för att de är oattraktiva. Jag har en hund som heter Måns, efter idolkillen, det var min före detta sambo som döpte honom. Jag vet inte vad det är för ras, det är någon blandras. Jag ville egentligen inte ha kvar hunden själv. Men jag fick välja mellan den och min dotter. Jag hatar barn, så jag valde hunden. Jag antar att den kommer dö snart, för jag har inte gett den mat sedan min sambo flyttade. Dock brukar Måns springa löst i grannskapet och stjäla mat från diverse ställen för att hålla sig vid liv. En gång när jag var på landet så välte jag en ko. Men jag tyckte inte det var så kul, så jag började sparka på den när den låg ner, för att jag var besviken. Då skrek den konstigt och bonden började jaga mig. Det var en vild jakt, som jag nog aldrig kommer glömma. När jag fyller år önskar jag mig en ny takfläkt och en egen melonfarm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt