torsdag 24 mars 2011

Dåliga rutiner

Jag har aldrig riktigt gillat rutiner. När jag väl hamnar i något slags rutinbaserat beteende så är det aldrig bra rutiner jag sysslar med. Ett bra exempel på dåliga rutiner, jag lyckas skapa för mig själv, upptäckte jag senast idag. Idag kom jag nämligen fram till att jag i över tre års tid har betalt grundavgiften för en hemtelefon jag inte längre har. Det är en väldigt dålig rutin att skapa för sig själv. Den innebär ju faktiskt att jag skänkt Tele2 över 1800 svenska kronor utan att tjäna ett enda dugg på att göra det.
När jag idag till sist insåg detta så beslutade jag att genast ringa till dem och förklara situationen. De skrattade åt mig.


Samma sak skedde faktiskt för en kille i Bollnäs. Men han var lite konstig. Fast kul.
Han brukade samla på döda duvor. Han stoppade inte upp dem, för han hade ingen aning om hur man gjorde sådana saker. Så för att slippa stanken som ett dussin, eller fler, döda duvor skapar, brukade han frysa in dem i sin frys. Han tyckte det var mer praktiskt med döda duvor än levande, för han slapp mata de döda.
Men efter ett tags samlande så fick han inte plats med fler duvor i sin frys. Så varje gång han fann en ny duva, kastade han ut en gammal fryst, som han tröttnat på, från sin balkong. Ibland kunde man se honom där, stående på sin balkong, i sin morgonrock, kastandes döda frysta duvor på folk medan han sjöng på finska visor. Det tyckte vi alla var kul, för han kunde inte ett ord finska.
Men nu hittar jag faktiskt bara på, för jag har aldrig varit i Bollnäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt