fredag 19 november 2010

Livscoach

Tidigare denna veckan så kraschade Swedbank. Något som var väldigt stimulerande att upptäcka för många som stått i diverse olika kassaköer med fulla kundvagnar.
En tanke formades om att gå till affären, köpa chips och sätta sig i förbutiken för att bara njuta av skådespelet; när alla besvikna butiksbesökare skulle använda sig av sina betalkort och var tvungna att överge sina varor samt gå hem tomhänta. Man log åt tanken, slängde på sig skorna och rusade, bokstavligt, till närmsta affär.
Det var först utanför butiken man kom till insikt att man inte hade några pengar förutom på sitt bankkort, som just denna dag inte fungerade. Så några chips fanns det ingen möjlighet att inhandla. Att glädjas åt andras olycka utan snask, det är ju rent av omöjligt. Så vemodigt vandrade man sakta hemåt på nytt. Olycklig och sugen på snask.


I övriga nyheter har jag börjat arbeta som livscoach. Jag tar mitt yrke på stort allvar och alla som vill anlita mig, kan enkelt kontakta mig för att diskutera ihop en överenskommelse.
Jag har än så länge två personen jag coachar. Första personen att anlita mig var Riis. Fast om jag ska vara lite ärlig så kan jag erkänna att jag i stora drag anlitade mig åt honom. Jag försöker få honom att förstå att hans liv skulle bli mycket bättre om han hänger sig åt brottsbekämpning. Jag skall formge den unge mannen till en svensk Batman. Fast utan pengar och resurser. Vi letar just nu efter någon som har tillgång till en symaskin så vi kan ordna en fin hjältedräkt åt honom.
Han har redan kommit med många frågor kring det hela. Till exempel hur han håller sig anonym när han ska ringa till polisen för att de ska hämta bovarna han besegrat, osv. Vilket är ganska uppenbart tycker jag (Men den unge mannen behöver uppenbarligen hjälp). Det är bara att använda skurkens mobil, alla banditer har mobiltelefoner. Jag rekommenderar även att han behåller mobilen efter han brukat den, för att se till att skaffa sig en inkomst. För att tjäna mer på sin brottsbekämpar-karriär, rekommenderar jag också honom att snoka genom brottslingarnas fickor efter andra värdesaker, samt ta deras smycken. Om de har märkeskläder kan han även plundra de av deras kroppar.
När han sedan varit aktiv ett tag kan det hända att skurkarna börjar ta slut, eller att de bara är på semester över helgen. Då anser jag det vara helt okej om han plundrar andra byten istället. Man kan faktiskt inte leva på enbart luft. Det borde folk inse, och därmed acceptera att deras frälsare till och från rånar deras hem och villor på värdesaker.

Andra personen jag är livscoach åt har jag inte kommit med lika mycket tips och knep åt än. Jag vet dock om att hon har en vana att dricka sig full i offentliga och o-offentliga buskar när hon mår dåligt.

Så mitt jobb som livscoach just nu innebär alltså att försöka skapa en brottsbekämpe och att hindra en annan från att supa sig full i buskar. Jag försöker även få dem att känna rädsla inför ryssar. För alla smarta och framgångsrika människor är rädda för ryssar.
Känns som att jag är som skapt för detta yrket.

Jag hade också tänkt börja hålla föreläsningar för folk om hur de smidigast blir uppätna av tigrar utan att göra sig allt för illa. Så just nu håller jag på att öva upp en bra teknik.

Inte nog med allt det här, jag ska även starta upp en studiecirkel där jag lär ut anarkism. Ni kommer nog få boka era platser ganska snart, för jag räknar med att platserna kommer gå åt snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt