söndag 4 november 2012

Kommunala iakttagelser

Jag åkte buss till Kristianstad, jag skulle se på film med min käre broder. Vid ena busshållplatsen kliver det på en man med en gräsklippare. Den var gul och såg ut att vara väl använd. Han körde in den genom de bakre dörrarna, precis som man gör med barnvagnar. Hans gräsklippare tog upp platsen som annars barnvagnarna brukar vara på. Han gick sedan fram och betalade för sin resa. Sedan ställde han sig in till sin gräsklippare och vakade över den likt en hök. Den var som hans älskade avkomma, det syntes. Jag reagerade även på att mannen inte bar gummistövlar.

Jag åkte buss, men råkade slumra till. Jag vaknade till en snabb sväng precis när en person skulle gå av bussen. Jag ryckte till, förvånad och skräckslagen, samt lite förundrad. På väg ut från bussen gick det en rymdvarelse med enorm skalle. Han gick lugnt, som om inget var konstigt. Ingen annan reagerade heller. Jag kände att jag befann mig i en skymnings zon. Sedan märkte jag att han bara hade huvan på sin tröja uppfälld. Jag somnade om.

Jag sätter mig till rätta i en tågkupé. Jag andas ut medan jag gör mig bekväm. Sedan andas jag in. En stank av urin fyller min näsa. Jag känner mig genast besvärad och undrar om jag råkat kissa på mig själv utan att märka det. Efter att ha inspekterat mitt skrev väldigt noggrant medan en dam kollat lustigt på mig konstaterar jag att det inte är mitt urin som stinker. Men kupén stinker likväl urin. Min blick fastnar då på en man som sitter på andra tvärs emot mig. Intill sig har han en petflaska som han huggit av toppen på, så att öppningen blivit större. Flaskan är fylld av en vätska som är otroligt lik urin. Han tittar på mig, och hans grepp om flaskan hårdnar. Jag tittar bort, förstummad, förundrad, och lite förfärad. Jag undrar vad han har urinet till. Säljer han det svart till missbrukare kanske? Eller är han rent av en missbrukare som köpt urin för ett helt års drogprover? I vilket fall som helst så försvann stanken när han gick av. Eller så blev jag bara van.

Jag sitter på en tågstation. Jag halvsover. Runt mig trängs folk och jag gör deras tillvaro stundtals roligare genom att kasta ut mina fötter så att slumpmässigt utvalda folk snubblar till. Min blick fastnar vid en ung man med bomberjacka. Av att döma av hans övriga kropp så borde han ha en ganska normal överkropp, men hela jackan är knölig. Jag undrar logiskt ifall han köpt potatisar på ICA, och sedan haft oturen att hans kasse gått sönder. Därefter har han bökat in alla potatisen innanför sin jacka. I hela jackan. Även ärmarna var knöliga. Det såg bisarrt ut. Som något ifrån Bad Taste.

Fakta:

  • Brevduvor är usla på att leverera kylskåpsmagneter. 
  • Manliga sjöhästar föder sjöhästarnas avkommor.
  • Lastpallen är en svensk uppfinning

I övriga nyheter så har Komas läkare sagt åt Farliga Frida att bli bättre på att laga mat åt honom. Annars kan hans mage dö. Så medan Koma dricker sin Whiskey och klagar på Farliga Frida för att hon inte lagar mat, blir hon smått stött och hävdar att whiskeyn är skadlig för honom. Trots att läkaren inte sagt något om detta. Hon vägrar bara ta sitt ansvar. Hon borde skärpa sig.

Jag fick tidigare även ett meddelande från Strössel om att ett troll slickade på hennes fötter. Världen är konstig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt