onsdag 23 maj 2012

"Jag älskar att diska"

När jag väntade på bussen hem idag fångade dagens utgåva av tidningen CITY mina ögon. På framsidan var det en stor bild på en ung kvinna på tjugo år som nyligen hade flyttat hemifrån. Jag kände på mig att det inte kunde vara det artikeln skulle handla om. Då borde den inte täcka framsidan, intalade jag mig själv. Jag slog upp tidningen och insåg att det var exakt det artikeln handlade om. Ett uppslag på två sidor som enbart handlade om att hon hade flyttat hemifrån och att hon inte var van vid att ta hand om saker själv. En total jäkla nonsens artikel. Detta var största artikeln i tidningen. Övriga artiklar så som: "Polisen räddar hund i bil", Sprit och cigaretter stulna på äldreboende" och "Misstänkt barnmisshandel - föräldrarna har släppts" ansågs mindre värda en en artikel om en 20-årig kvinna som flyttat ihop med sin pojkvän i en etta och hur de hjälps åt att köpa hem mat och toalettpapper. Tydligen är toalettpapper dyrare än kvinnan trodde när hon bodde hemma. Detta är alltså tidningen CITY:s stora nyhet för dagen. Jag förstår varför det är en gratistidning, ingen jävel hade betalt för att läsa om detta!
Frågan är ju hur i helvete hon kom med i tidningen? Jag tror ju inte någon ringde och sa till tidningsredaktionen att de hade hittat världens scoop?! Äger hennes föräldrar tidningen? Är det hennes sambo som skrivit artikeln? Jag undrar hur det här blev publicerat. om någon har svaret, snälla meddela mig. Jag måste få veta!
Pricken över kanten/droppen över i:et är ändå broderingen på väggen som syns på foton i bilden. Jag bifogar här bilden för att visa.

Vilken slags tjugoåring har en sådan här sak på sin vägg?! 


När jag ändå är på ett givmilt humör med bild och så där. Så bifogar jag en annan bild, gällande ett annat ämne jag undrar över. 
Ser ni det konstiga i denna bilden? Frågan jag nu ställer lyder: När började fetthalten variera beroende på vilket land man är ifrån? Hur blir 7% fett helt plötsligt 10% fett?
Fascinerande...


Några våldtäkter:


(Jag är inte skyldig till någon av dem)


Fakta:
  • Det var först 1963 som det blev lag på att man var tvungen att ha ett efternamn i Sverige
  • Kroatien uppfann slipsen
  • Kina uppfann Whisky


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt