lördag 19 maj 2012

Det är bal hemma hos mig...

I mitt kommande hem ska jag ha en höbal, i ett hörn. Enbart för att kunna säga till folk att det är bal hemma hos mig. Då kommer folk tro jag bor fint. Jag kommer alltid säga att de inte är bjudna, så de inte kan genomskåda min finurlighet. För det kommer inte vara fint hos mig. Det är jag ganska säker på. Men även om det inte är så fint, så har jag i alla fall en bal. Det är det inte alla som har.


En annan intressant sak, som nog många redan vet, angående rökning: Det sägs skala av fem år på ens livstid. Svårt att bevisa om man blir påkörd av en lastbil på E4:an, kan tyckas.
En annan sak, som inte lika många vet, om kastrering: Det sägs lägga till tretton år på ens livstid. Så om man röker men inte vill mista sina fem år, så kan man alltid kapa av sin pung. Genom att göra det ska man visst även slippa håravfall och akne, ifall det skulle vara det som avgör i frågan.
Jag trivs dock med pung, så jag skiter i att röka istället.
När man inte röker hinner man med många spännande saker som folk som röker missar för att de har rökpaus medan vi icke-rökare har äventyrs-pauser.
Det är under sådana pauser man lär sig sådant som att en katt som "faller" från sjunde våningen överlever. Lite blåslagen, men den överlever. En katt som däremot "faller" från femte våningen överlever icke. Detta har katter gemensamt med ekorrar. Tydligen kan de överleva om man "råkar" kasta ut dem från ett plan utan fallskärm också. Väldigt intressanta saker som rökare missar. Fast om de kapar bort pungen så har de ju tid på sig att ta ikapp på äventyren. Dock hade den rökaren som gjort så säkerligen bara slösat sin extra tid på att röka.



Fakta:

  • Doris är ett grekiskt namn
  • Om man fyller en pool med vaniljsås kan man gå på ytan
  •  Spermier har ett luktsinne. Tydligen är de förtjusta i Liljekonvaljer.
  • "Buffalo-Bill" Dödade aldrig en enda buffel.
  • Lägre gravitation innebär långsammare tidflöde.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt