måndag 9 april 2012

Regnbågsdusch

För ett tag sedan fann jag ett duschmunstycke som gav vattnet olika färger. Detta gjorde mig väldigt exalterad, då jag alltid velat duscha i en regnbåge. Jag gillar regnbågar, precis som Dio.
Sen insåg jag dock att färgen på vattnet bara ändrades beroende på dess temperaturen. Alltså behövde man vrida om termostaten hela tiden för att få duscha i olika färger. Det brukar inte bli en speciellt behaglig dusch när man måste göra det. Med andra ord vore det en väldigt obehaglig regnbågsdusch. Jag kände mig förkrossad, ännu en gång hade verkligheten vunnit över mina drömmar.

När jag berättade om det hela för Riis, så berättade han en intressant sak. Tydligen är det så att allt man behöver göra för att få en regnbågsdusch, är att begrava en skatt under sin dusch. Det är ju faktiskt allmänt känt att regnbågar dras till skatter. Alltså saknades jag nu enbart en skatt. Men vad räknas egentligen som en skatt? Jag funderade på att gå på loppmarknader, för att hitta en gammal skattkarta till någon piratskatt, för det har jag lärt mig av Tintin att det är fullt möjligt. Sen kom jag på att det faktiskt inte funnits en enda dokumenterad pirat-skattkarta under historiens lopp. Faktum är att pirater mycket hellre spenderade sina illegalt överkomna skatter än de grävde ner dem. Ganska logiskt faktiskt. Det var ju inte förrän Robert Louis Stevenson skrev Skattkammarön som pirat-skattkartor blev en trend, och på den tiden hade piratmodet redan dött ut. Jag insåg alltså att jag förmodligen inte skulle hitta någon pirat-skattkarta på någon loppmarknad.
Faktum är att jag fortfarande inte har någon skatt och enda anledningen att jag skriver detta inlägget är att jag hoppas att någon givmild läsare kan tänka sig skänka en skatt till mig, så att jag till slut kan få duscha i en regnbågsdusch. Det vore snällt. Jag kan tänka mig bjuda på fika.



Fakta:
  • En blåvals tunga väger lika mycket som en elefant
  • Bläckfiskar har tre hjärtan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt