fredag 10 juni 2011

Okänt nummer

Igår ringde det till mig från okänt nummer. När jag svarade frågade en röst mig om jag sålde blå färg. Jag förklarade att jag bara sålde grön färg, sån där mörk som ser svart ut i dålig belysning. Personen i fråga hade många frågor kring färgen. Vi kom överens om att han skulle ha tolv liter, utspädd med mjölk, åt sin mor. Dock förklarade jag för honom att det var ganska usel färg och lämpades sig bäst att hälla över katter för att få roliga reaktioner. Men han ville likväl ha tolv liter, varav två liter skulle bestå av lättmjölk. Jag sa till honom att färgen skulle infinna sig bakom Domus i Kristianstad natten mellan söndag och måndag. Jag varnade även honom för att uteliggarna ibland vill sno färgen, då den luktar finkel. Därav rekommenderade jag honom att ta med en fickkniv, så han kunde försvara sig mot de stinkande varelserna.
Han svarade att det inte var någon fara, han skulle skicka sitt folk att hämta leveransen. Jag undrade då om hans folk var indianer. Men tydligen var det bara en av hans folk som var en indian, och han var ganska dum i huvudet, så han litade inte på honom att göra denna viktiga uppgiften. Jag instämde att det nog var bäst så, för indianer är ganska dåliga, de förlorade ju hela Amerika, och det är faktiskt ganska mycket att förlora.

Personen berättade sedan att han satt i ett rum med flertal dvärgar, så jag frågade om alla hade skägg. Men det hade de tydligen inte, så det var inga äkta dvärgar. Det bekom inte honom så mycket, för han hade tydligen fått dem billigt, och de var ganska bra ficktjuvar så han tjänade likväl ganska bra på dem. Då påpekade jag att barn är bättre att köpa till sådana ändamål, för de springer snabbare. Han antecknade detta, sa han, så han skulle köpa barn nästa gång.

Efter ett tag sa vi hejdå och la på. Jag sparade numret, så jag vet vart jag ska höra av mig om min plånbok blir stulen av en dvärg.


I övrigt vaknade jag igår och hade håll. Det har fortfarande inte släppt, så jag börjar undra vad jag egentligen har drömt. Är det detta som menas med att sova dåligt? Bra kan det inte räknas som i alla fall.
Jag nämnde detta för personen som ville köpa färg också. Då berättade han om en bekant till honom som hade brutit axeln medan han sov. Det är snäppet över att få håll.

BONUS
Ännu ett tips till att göra din vardag mer spännande och äventyrlig
  • Ge alkisar knivar (allmän utdelning)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt