fredag 4 februari 2011

Rasfrågor

Många kommer till mig med frågor om livet och det händer att jag svarar ibland.
Frågor som; Tror du den är död? Vad är klockan? Har hundar en själ? Går det verkligen att äta? Kan du flytta på dig? Var det där så smart? Vet din mamma om det? Ska det verkligen brinna i gardinen? Samt mycket mer.

Folk ser mig helt enkelt som en slags guru som vägleder dem genom livets krokiga vägar, och det är sånt man får acceptera. Jag kan inte rå för att jag är en sån förebild.

Jag tänkte idag besvara en fråga som aldrig någon ställt till mig, i förebyggande syfte.
Det är rasfrågan.

Många har vi kopplat att den vita rasens skuldkänsla för "tidigare brott" är meningslös. Vi kan inte rå för att vi utvecklades snabbare och utnyttjade det för egen vinnings skull. Skulle inte andra raser gjort samma sak? Asiaterna vet vad jag menar.

Vi går in på fakta.
1. Somalia låter lite som Sorgliga.
2. Mörker har alltid förknippats med dåliga saker.

Bara där har vi två fina argument till varför vita gjorde de mörka till slavar.

Jag kan faktiskt erkänna att; om jag idag skulle finna en ras som visade sig leka med pinnar i ett dike och inte förstå svavlets betydelse för ett modernt samhälle, så hade jag förslavat rasen för egen nytta.

Vår ras måste logisktvis vara lite klokare än somliga, då vår ras utvecklades snabbare än somliga andra. Somliga raser har ännu inte utvecklats sedan de kom underfund med hur man byggde ett hus av avföring och lera. En del kulturer har inte fungerande avlopp, fortfarande!
Detta trots att vi försökt lära dem?

Jag tycker personligen vi borde ge upp. Låt alla kulturer utvecklas i sina egna takter, och sedan skratta när de inte lyckas lika väl som andra. Jag tycker kulturmobbningen har försvunnit för mycket. Nästan den enda kulturen som man tydligen fortfarande får mobba är zigenarkulturen. Det är skamligt. Jag vill kunna mobba vilken kultur det än behagar mig att mobba.

Om vi går tillbaka till den vite mannens skuldkänslor så tycker jag mer vi ska känna skuld för att vi lät allt vi tagit med våld glida mellan våra fingrar. Om vi hade haft slavar än idag tror jag att livet möjligen hade varit behagligare. I alla fall för de som haft slavar, och helt ärligt, vem bryr sig om slavarna?
Vi borde alltså skämmas för att vi inte fortsatte vårt dominanståg genom världen. Jag tror världen hade haft flygande bilar och dylikt om det hade fortsatt. Men vi var tvungna att utveckla känslor! Fy fan för världen, säger jag bara.


I övrigt har jag fått lära mig den bistra verkligheten att; Även om jag skriver ett kontrakt med pensionsmyndigheten, om att jag skall ta livet av mig innan jag fyller 60, så får jag ändå inte tillgång till mina pengar innan jag har rätt att gå i pension. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt