tisdag 9 februari 2010

Satan i gatan

Ska imorgon på sånt där viktigt möte i Mora, så kollade nyss upp busstiderna. Kom fram till att om Dalatrafikens hemsida inte ljuger mig rätt upp i ansiktet, så har jag inte råd att lämna denna by.

Helt ärligt tycker jag att 3 700 kr är lite mycket för att åka 1,3 mil. Har bensinpriset stigit något kolossalt under helgen utan min vetskap?

Men man ska inte vara allt för negativ i sitt tänkande. Jag ser inte fram emot mötet, och nu har jag en legitim ursäkt att inte infinna mig där. För jag har inte 3 700 kr på mitt konto. Dessutom är det ju bara för enkelresan, och jag vill ju gärna även hem. Så jag hade behövt 7 400 kr till imorgon, verkar det som.

Jag får nog försöka smuggla in mig i bagageutrymmet och hoppas på att jag inte blir upptäckt.
Detta vill jag gärna slippa, för jag har oftast ganska lätt för att bli åksjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt