söndag 27 januari 2013

Nystädat

På en lektion för ett litet tag sedan diskuterade vi hur länge det egentligen är nystädat. När går det över från nystädat till enbart städat? Vad händer om man stökar till det direkt efter det är nystädat, förlorar man genast rätten att kalla det nystädat, trots att det egentligen är det? Räcker det att en liten del har blivit städat för att man kan kalla sitt hem för nystädat? Samt den främsta frågan, hur blir det nystädat, och hur får jag mitt hem nystädat på enklast vis?

Då jag på ett ämne i skolan ska starta upp en egen butik känns det som att jag borde komma på något att sälja. Jag vill ha något klassiskt men ändå nytänkande, som alla vill ha. Min första tanke var genast LEGO. Sen kom jag på att LEGO nog har patent på sina klossar. Därav började jag fundera på vad för alternativ man kan ha till klossarna. Är det som så att det bara är fästningsbiten som det är patent på så kan det ju fortfarande vara klossar, bara med annan fästningsteknik. Men hur skulle man fästa klossarna med varandra istället? Min första tanke var kardborrar. Man kan nästan aldrig gå fel med kardborrar. Fast det kanske är lite jobbigt när man ska iväg tidigt på morgonen och det fastnar klossar i ens kläder hela tiden.
Har ni fler idéer till hur man kan göra så får ni gärna höra av er. Era tips är viktiga... säger vi.

På tal om viktighet så påstår Stalker nr 2 att man får energi av att slå på fiskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt