söndag 30 september 2012

Högstadietusenfoting

Jag tror Tom Six fick inspirationen till att skriva The Human Centipede från högstadie-flickor. Han kom säkert på tanken när han gick i högstadiet och irriterade sig på att de hela tiden gick på toaletten minst tre åt gången. Varför gjorde de så? frågade han sig säkert. Det enda skälet som skulle få honom att frivilligt gå på toalettbesök med minst tre andra personer skulle vara ifall de satt ihop med honom. Som en slags mänsklig tusenfoting, av något udda slag.
Detta är det enda jag kan tänka mig vara grunden till filmen. En högstadie-elevs bisarra fumlande i sin underligt bisarra hjärna, medan han egentligen borde ha pluggat på ett samhällsprov. Vilket jag också borde göra nu. Så jag tänker därför inte låta min kreativitet flöda mer här denna vecka.

Fakta: 

  • Kokosmjölk är sterilt
  • Nostradamus skrev en bok om sylt
  • Det finns människor som kan slicka sin egen armbåge
  • Om du ger kokain till bin så överdriver de allt
  • Fladdermöss poloniserar fler blommor än vad bin gör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt