söndag 26 augusti 2012

Inget viktigt.

I veckan drömde jag om att jag kom hem, efter en hård dag på någon plats drömmen ej informerade om. När jag kom hem möttes jag av att en panda kom springandes runt hörnet av huset rakt mot mig. Jag lyssnade som vanligt på musik medan detta skedde, så jag kunde inte höra lätena pandan gav ifrån sig, men jag utgick från att den inte var vänligt sinnad. Pandor brukar inte vara jätte vänliga, i alla fall aldrig mot mig.
Jag rusade mot närmsta träd så snabbt jag kunde, och precis när jag hade börjat klättra upp i trädet började jag fundera på om pandor är bra på att klättra i träd. Jag kunde inte riktigt minnas att jag visste något om pandor och deras klädklättrar skicklighet. Jag vände mig därför om mot pandan för att se om den följde mig upp i trädet. Det var då jag såg att det faktiskt inte var en panda utan en vanlig svart hund som glatt sprang efter mig för att den ville leka. Då insåg jag även att jag hade kommit långt upp i trädet och började få svindel. Det var ingen bra hemkomst överlag. Jag var inte nöjd.


Jag tror jag bestämt ska börja lämna kryptiska meddelanden på fimpar om jag har tråkigt medan jag väntar på bussen, eller dylikt. Det lär vara ett pilligt göra, men skam den som ger sig. Så om ni finner fimpar med udda meddelanden på, så kan det nog vara jag som är skyldig.



  • I veckan har jag lärt mig att en kunskapsdiamant inte har någon liknelse med en diamant och att de som lär ut principen ofta inte har en aning om varför den kallas för diamant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt