torsdag 24 februari 2011

Förvirrande drömmar

Då jag igår gick hela dagen och trodde det var en tisdag, kanske det inte var så konstigt att jag blev förvånad över att det idag är en torsdag.
Dagen till ära fann jag en lapp på kylskåpet om att jag hade blivit kallad till sjukhuset den 17e februari. Jag fick även ett inkassokrav i min brevlåda från en räkning jag tydligen slarvat bort.
Jag fick även post om att jag skulle skicka in mitt senaste beslut från försäkringskassan, ett beslut jag inte har en aning om var det tagit vägen.
Det är nog nyttigt för mig att flytta tillbaka till Skåne så att min föräldrar finns i närheten och ser till att saker blir gjorda. För uppenbarligen så har jag ingen koll alls just nu på vad som sker kring mig. Frågan är bara om jag lyckas hålla mig vid liv tills jag ska flytta.
Jag har åtminstone inte glömt stänga av plattorna på spisen denna veckan, tror jag. Helt ärligt har jag faktiskt ingen koll på det.


För ett tag sedan fick jag ett sms från en dam som berättade om en het och snuskig dröm hon hade haft om mig den gångna natten. Jag kände mig lite smått skyldig att då dela med mig av vad jag drömt samma natt, så jag svarade; Jag drömde att min far krävde mig på pengar för jag hade inte diskat åt honom.
Jag fick aldrig något svar från damen, och hon har aldrig berättat om fler drömmar. Trots det faktumet att; om jag numer vaknar av en dröm mitt i natten, så skriver jag snabbt ner drömmen i ett sms och skickar till henne. Jag får aldrig några svar, men jag antar att hon inte vill att jag ska sluta, för då hade hon väl sagt åt mig att sluta?

Inatt drömde jag om att jag var en viking som drack te medan jag såg på Vem vet mest? på SVT. Jag kommer inte ihåg vad personen som vann hette, men det var en man, och det var det viktiga i drömmen. Tror jag.

Då jag drömmer så här vardagliga drömmar så är det kanske inte konstigt att jag missar att göra saker i verkliga livet. För jag har faktiskt drömt om att jag betalat alla mina räkningar, lagt mina viktiga papper på en och samma plats, postat allt som ska postas, samt tagit mina vitaminpiller. Så jag skyller min oförmåga att göra saker på mina verklighetstrogna drömmar. Drömmar där soffa är en färg. En ganska diffus färg, men likväl en färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt