måndag 21 februari 2011

Allergi

Jag anser att allergier inte alltid måste vara något negativt. De har fått en allt för förkastlig stämpel. I många fall kan allergier innebära att du slipper göra saker du ändå inte önskas göra. En allergi kan faktiskt vara en av de bästa ursäkterna du kan ha för att slingra dig ur sysslor.
Det som är bra med allergier är att det inte verkar finnas någon där ute i vardagen som har en aning om vad man verkligen kan och inte kan vara allergisk mot. När det finns sådana saker som värmeallergi, allergi mot kyla, nötallergi och sockerallergi, så borde man rent logiskt kunna vara allergisk mot i stort sett allt? Sedan händer det också att nya allergier upptäckts lite då och då. Dessutom kan vem som helst få nya allergier i vilket skede som helst i sitt liv. Med andra ord; du kan hitta på vad du än känner för.

Så jag rekommenderar dig komma på nya allergier som känns som de kan främja din levnadsstil.

Jag har själv gett mig diagnosen som stearinallergiker. Fast jag undrar nu om det är något nytt, då Firefoxs rättstavningstillägg inte reagerar på det som ett stavfel. Finns verkligen stearinallergi sedan tidigare? Innebär det samma sak som jag tror? Att man inte tål att dricka stearin?

Jag började, i alla fall, att kalla mig för stearinallergiker för att slippa delta på ljuspartyn. För vad jag har uppfattat så är det väl fester där man groggar på stearin? Eller har jag möjligen missuppfattat? I vilket fall som helst så har jag känslig mage, så jag undviker att dricka stearin. Sen är det väl så att det man dricker, det skall man kissa ut? Stearin lär inte vara trevligt att kissa ut, skulle jag gissa på. Så därför undviker jag ljuspartyn.

Känner ni någon som fått diagnosen stearinallergiker av sjukvårdare? Hör då gärna av er och säg om jag missuppfattat termen eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt