fredag 18 februari 2011

Konstiga spöken

Jag släppte för en stund sedan in en främling i min lägenhet. Hade aldrig sett honom förut, men han såg trevlig ut. Nu medan jag skriver detta låter det som om denna främlingen håller på att riva mitt kök. Jag vågar inte riktigt gå in i köket för att se efter vad som händer där. Men när han anser sig vara färdig med spektaklet i köket, så tänkte jag skicka in honom i badrummet och se vad han kan tänka sig hitta på där inne.


I övrigt har jag kommit fram till att jag har konstiga spöken som hemsöker mig.
Förre helgen hade jag köpte ett tre-pack majs, och ställt in det i kylskåpet. Dagen efter, när jag öppnade kylen, så var ena burken borta från sin plats. Plasten var bruten och majsburken var spårlöst försvunnen. Jag vet inte riktigt varför någon skulle bryta sig in i min lägenhet för att ta majs från mig, eller låna utan att fråga. Så det måste vara så att det spökar. Det kan ju också förklara varför det försvinner saker ur min ägo lite slumpmässigt. Bland annat har ett paket Panodil försvunnit en gång. Vilket var extra jobbigt då jag var väldigt bakfull när jag inte kunde hitta det nyinköpta paketet. Det har även försvunnit skivor ur min ägo, ringar och lite andra småsaker.
Det har faktiskt även blivit en buckla i min toalettdörr, utan att någon tydligen gjort sig skyldig till det. Alltså måste det vara förbannat konstiga spöken häromkring med lite annorlunda humor. Jag vill gärna bli vänner med dem, och hjälpa dem hemsöka annat folk.
Jag undrar om detta spöke/spöken kommer följa med mig när jag flyttar eller de bara håller till på denna hidösa plats.

Eller så kanske jag ska sluta bjuda in främlingar i min lägenhet?
Jag tror helt enkelt jag skiter i att öppna dörren när folk plingar på dörren, helt och hållet. Det verkar som en bra och odramatisk lösning på mina problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt