torsdag 5 juli 2012

Försenad

Ojsan. Jag glömde visst göra ett inlägg i bloggen förra veckan. Kan vara för att jag inte var hemma. När jag väl kom hem så åkte jag iväg igen, och när jag kom hem igen så var jag bara förbannat sliten.
Helgen hamnade jag i Lund, på fest med folk jag inte kände, och då fick jag ett tips på möjligen världens äckligaste öl. Rock Ice Lemon, skulle den visst heta, men den skulle också vara svår att få tag på, så jag antar att tipset inte är värt så jätte mycket.

När jag kom hem från Lund på måndagen så hade jag paket att hämta i kiosken. Jag väntade med att göra det tills tisdagen. På vägen dit såg jag en tioårig rödhårig pojke med ett ansikte fullt av fräknar. Jag kunde inte låta bli att väsa "Du har ingen själ" till honom när jag gick förbi honom på gatan. Jag stannade inte för att kolla hans reaktion, och då jag som vanligt lyssnade på musik medan jag gjorde det så har jag ingen aning om hans sa något till svar. Det bekom mig inte direkt.
Medan jag skulle köpa en glass i kiosken då jag ändå var där, så ringde Herr Lindman. Han hade tydligen tråkigt, och bad mig dricka öl med honom. Jag offrade mig för hans skull och drog till Kristianstad för att göra Herrn lycklig. Efter några öl i Tivoliparken så hamnade vi på ett tåg till Hässleholm. Där gick vi på en krog, drack några öl och utbytte ord med någon doktor och dylikt från ett labb. Servitören hette Ewelina.
När vi först anlände till Hässleholm så var rulltrappan upp avstängd. Vi stod kvar där och klagade åt de som väntade under oss på att rulltrappan inte fungerade. En man gick då iväg. Vart han tog vägen vet vi inte, han försvann runt ett hörn. När han inte längre såg oss bestämde vi oss för att gå upp för trappan.
Vi tog oss från Hässleholm med ett tåg som tog oss till Malmö. På tågstationen i Hässleholm mötte vi även Herr Morgan, skalligare än någonsin. Han tyckte inte om att Herr Lindman gnuggade sin ena pungkula mot hans ben, men det var okej.

I Malmö konstaterade vi att kroglivet inte är jättelivat på en tisdag. Vi fann dock de som hade öppet. Vi bad bartendern tipsa om en fin öl. Han gav oss en dålig. Vi klagade. Vi fick en annan öl. Sen var vi vänner igen.

När de två första krogarna vi var på stängde vid ett, drog vi på nästa krog. Där lyckades Herr Lindman flörta med Herr DJ, så att han spelade Snuten i Hollywood. Vi dansade. Sen spelade han Miami Vice, vi dansade lite till. Temat hade hamnat på 80-tal. Vi fick sällskap på dansgolvet av en man i 80-tals kostym. Han hade snygga moves.
Jag försvann på toaletten och beundrade deras vask. Den var fin. Jag beslutade att det var en bra idé att säga till ena bartendern att det inte var jag som hade haft sönder toalettsitsen. Jag vet inte om hon trodde på mig. Sedan retade vi upp henne tills hon gick ifrån oss genom att fråga ut henne om det inte fanns någon bättre krog öppen vid denna tiden i Malmö. Vi började prata med en annan bartender, han berättade om två andra ställen. Vi gick för att kika. Ena krogen tog inträde som var dyrare än deras finaste champange, och det andra stället gick vi nästan vilse när vi försökte hitta det. Vi bestämde oss då för att dra till tågstationen istället. När vi väl kom till huvudentrén var det stängt. Jag hittade en öppning någon uteliggare hade skapat som gick in under trappen. Men när vi kikade in höll vi på att dö av stanken. Vi struntade i den fina öppningen. Gick runt stationen och gick in genom de öppna bakdörrarna. Vi sov i två timmar på ett stengolv i underjorden, precis intill en rulltrappa. Vi missade första tåget medan Herr Lindman hade mig som sin kudde.
Jag var hemma hos mig lite efter sju.


Här är lite bilder från det hela.


I Helgen hamnade jag på stranden också. Där badade Olivia i sin egen pool. Hon gillar inte havet riktigt. Hon gillar sin pool bättre, där försöker inte andra inkräkta på hennes territorium.

På första krogen i Malmö hade folk använt en del pappershanddukar.

På andra krogen i Malmö fanns där några skumma typer bredvid oss. De skulle ta massa bilder, så vi tog en bild också.







Den fina vasken på tredje krogen.














Toalettsitsen jag inte hade sönder personligen

Här visste vi inte riktigt vart vi var, men den kändes hotfullt.
This is Bat country!









Still Bat country...
















Herr Lindman hävdar att han behöver nya skor












Luckan vi fann, jag tror det möjligen syns några kanyler där. Ingen bra sovplats.












Världen låg öde framför oss, så vi la oss att sova här. Underjorden var vårt näste för natten.








Fakta jag lärt mig av SyFy channel:
Det kan finnas blinda jättespindlar under jordytan. De är vita, kan simma och spruta eld. Om du skjuter på dem kan det hända att de exploderar. Deras drottning är skottsäker, man kan inte ens döda henne med en raketkastare. Tar du dock på dig en dykardräkt och smyger dig fram till henne kan du döda henne med en kniv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt