onsdag 11 juli 2012

Tyst men dödlig

För några dagar sedan stod det en golfbil utanför grannhuset. Jag undrar vem som kört golfbil till Hanaskog. Jag är inte ens riktigt säker på var närmsta golfbana ligger. Jag skyller det på det faktumet att jag fortfarande inte skaffat mig ett golfhandikapp. Hur snabbt kan man köra med en golfbil? Är det ens lagligt att brumma på stora vägarna med en golfbil? Har föraren till golfbilen kanske kört på cykelvägen till Hanaskog? Jag har ingen aning, men den var grön och om jag hade haft tillgång till den hade jag också tagit ut den på långa turer. Jag vill ha en golfbil. Jag kanske borde börja golfa snart? Efter en timme var dock golfbilen borta, och jag hade inte märkt någonting. Om en ninja kör bil, kör hen nog golfbil. Tyst men dödlig. Golfbil - om ninjan själv får välja.


I övrigt har jag fått reda på att jag möjligen luktar blomma. Detta är inget jag hittar på helt ogrundat. När jag skrapade bort färg från en friggebod, var det nämligen en blomfluga som vägrade lämna mig ifred. Jag tror han blev smått kär i mig. Jag kände mig först hedrad, då han tydligen föredrog mig framför blommorna i rabatten. Men efter ett tag så blev det jobbigt. Han var klängig, lämnande mig aldrig ensam, jag fick inget utrymme att röra mig på. Han kvävde mig långsamt med sin närvaro. Jag försökte förklara för honom att jag inte var en blomma, han struntade i mig. Han lyssnade inte ens när jag sa till på skarpen. Jag förstod att vårt förhållande inte kunde fortsätta på detta viset. Så jag dödade honom.




Saker jag lärt mig från Syfy channel
  • Bigfot är en farlig ninja som helt av allt äter människohuvuden. 
  • Stridsvagnar kan skjuta napalm.



Jag har testat att ha ett litet skrivblock intill sängen, för att kunna anteckna olika idéer och lärdomar jag kan tänkas få från mina drömmar. Jag vet att jag ibland vaknar upp med jättebra idéer men inte finner något kring mig att anteckna dem på och därför aldrig använder mig av dem.
Under veckan som gått har det bara hamnat två saker i blocket.
Dessa två sakerna finns där:
  • Om man har sex med vitvaror behöver man mycket glidmedel.
  • Om man skapar ett hål i en ficka med glöden från en cigg, så kan det hålet nog vara praktiskt som en genväg om man vill få ut en begagnad kondom från fickan utan att stoppa ner handen i själva fickan. 
Jag hade inget minne av dessa anteckningar när jag såg dem senare under dagen. Om det finns en djupare mening någonstans i dem, så har jag missat det. Dock tror jag bestämt att jag ska fortsätta ha skrivblocket intill sängen. Någon dag kommer där stå något genialiskt, det är jag säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt