söndag 22 juli 2012

Stinkande doftgranar säljes.

När jag vaknade i Lördags så tog jag på mig mina sandaler och gick till bussen, för att ta mig till Broby och handla öl. När jag var i Broby passade jag även på att gå in på Coop. Jag fascineras alltid av stanken som möter en när man går in i butiken. De har nämligen den klassiska lösningen att ha returstationen/pantstationen precis innan man kommer in i själva butiken. Jag undrar hur det har tänkt till det där. Tycker de det verkar vara en bra idé att hälsa kunderna välkomna med just den stanken? Gillar butiksägaren den stanken så mycket att hen tvingar den på alla sia kunder? Tror hen att det är en stank som kunderna vill uppleva?
Det är ändå ganska vanligt att butikscheferna placerar returstationen på det viset, så det verkar som om det finns mer än en butikschef som gillar doften. Finns det kanske en marknad för doftgranar som stinker på samma vis? Om jag lanserar en sådan, kommer de då vilja köpa den? Eller är det helt enkelt som så att butikscheferna hatar sina kunder och vill skrämma bort dem från sina butiken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt