fredag 4 mars 2011

Onyktra Buskage

Fija (som gillar majs), har en tendens att sätta sig i buskage och dricka sig onykter, när hon är på dåligt humör. Det har hon berättat för mig i förtroende, så jag väljer att skriva om det här i min ytterst diskreta blogg.

För att få henne att bli glad, har jag nu lovat att sällskapa henne när hon dricker sig redlös i ett buskage. Jag lovade även att hon skulle få spela Spice Girls på sin mobil under tiden. Jag lovade också att kasta de tomma ölburkarna/flaskorna på förbipasserande människor. De kommer sannerligen tro att det är en otrevlig buske som kastar det på dem.
När det sedan är dags för toalettbesök kommer folk nog bli förvånade när rollerna vänds mot dem och busken urinerar på dem istället för tvärtom.
Jag skulle bli glad om vi lyckats finna döda fågelkadaver i buskaget. Då hade jag kastat dem på pensionärer. Det tycker pensionärer om. De brukar ta med dem hem, stoppa upp dem och ha dem som sällskap. Duka en extra tallrik till dem när de ska äta middag, och prata om sina händelselösa dagar för dem. Döpa dem till saker som Bert och Örjan, ibland även Kjell eller Leif. Men aldrig Markus. Aldrig någonsin Markus.
Pensionärer har ibland tre bröstvårtor...

1 kommentar:

  1. Kan tyckas att det inte är nödvändigt att skriva att ett fågelkadaver är dött, men en del läsare är dumma i huvudet, så jag behöver vara extra tydlig för att de ska förstå vad jag menar.

    SvaraRadera

Du har rätt till min Åsikt