torsdag 10 mars 2011

Odödlig.

Då det enda som är säkert i denna världen är det faktumet att man skall dö. Innebär det då att, om man misslyckas med att ta sitt liv, så är man odödlig?
Det borde i alla fall ses som en enorm prestation att inte lyckas att ta sitt eget liv. Många dör till och med av misstag, så hur svårt kan det vara om man själv vill dö?
Det borde innebära att man är odödligt, tror jag.

Hade jag försökt ta mitt liv och misslyckats, så hade jag inte tvekat till att lägga till odödlig som en slags merit i mitt CV.

Som odödligt måste man verkligen ha tiden på sin sida. Det borde även innebära att världens undergång känns mer personlig än vad den gör för vanliga dödliga. Detta borde rimligen innebära att alla miljöpartister någon gång försökt ta sina liv, men inte lyckats? Det är därför de är miljöpartister?
För jag tror personligen att jag hade varit bättre på att källsortera om jag varit odödlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt