torsdag 15 oktober 2009

En sväng i Skåne

Sitter nu nere i skåne och fördriver tiden med en tv i bakgrunden och en dator framför ögonen.

Det var tänkt att jag skulle åka till Hanaskog redan på lördagen då jag anlände, men när jag anlände till Hässleholm orkade jag inte byta tåg, så jag hamnade i Malmö och drack öl med min bror och några till. Träffade ett ex till mig också. Hon hade fått ganska kort hår.
Nä vi hade druckit en del började vi känna oss modiga och bestämde oss för att gå ut på krogen. Vägen till krogen skulle gått på tio minuter, cirka, men tog styvt en timme. På vägen till krogen hann vi bli av med två av folken som var med oss.

När vi kom fram till en krog vi skulle in på, så bestämde sig folk för att de hellre ville hem. Jag kände mig välvillig och gick med på detta förslaget. Ett förslag som ignorerades av folket som kommit med det, vilket gjorde att jag gick iväg själv. Utan mobil och lokalsinne så gick jag, vad jag ansåg vara, raka vägen hem. Jag var inte helt förvånad när det visade sig att det inte var raka vägen hem. Efter, vad som kändes som, några timmar senare i duggregn så hittade jag dock hem igen. Långt efter de övriga i gruppen. Så då drack jag vidare.

Dagen efter vad lugn, då min bror var för bakis för att fungera. Men efter x-antal timmar lyckades han och Erika ändå sätta sig i en bil och åka iväg på middag. Jag var med andra ord själv och hittade på satyg i deras lägenhet. Återstår att se när de finner dessa små satygen.

Dagen efter detta hamnade jag i Norje, drack öl med Tonkel. En hel del öl. Slutade klockan sex på morgonen. Idioten som skulle til lskolan dagen efter fick aldrig sova något den natten, så hon verkade vara lite lättretlig.

Dagen efter detta så var eran hjälte måttligt bakis. Så det blev att mest ligga i soffan och få spö i Call of Duty 4.
Efter ett bra tag lyckades jag hamna på ett nytt tåg till Kristianstad i alla fall. Så på kvällen anlände jag till sist i Hanaskog. Alltså tog resan till Hanaskog nån enstaka dag extra bara. Föräldrarna blev lite förvånade när jag klampade in.

Sitter här och funderar vad i helskotta man ska göra resten av tiden i Skåne. Har någon något förslag får de gärna kläcka ur sig dem, jag känner mig ganska spak, så alla förslag uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt