fredag 23 oktober 2009

Flera dimensioner senare

Resan upp började 05.20, så jag var ganska tidigt hemma faktiskt.
Stötte in på några problem alls på resan upp till Dalarna, tråkigt nog.

Vilket fall som helst så var det när jag anlände till Ludvika som jag kom fram till en sak. En sak jag helt riktigt och rätt inte har några belägg för att yttra. Men jag hävdar likväl att Ludvika nog är en av de tråkigaste platserna som finns i Sverige. Nu hävdar jag inte att Ludvika är det absolut tråkigaste stället i hela landet. Men i alla fall bland toppen. Detta är en helt kvalificerad gissning som jag jag anser mig helt förmögen att göra efter att ha åkt igenom platsen några gånger nu. Må hända att jag inte har några konkreta belägg för anklagelsen, men den känns rätt att häva ur sig, och då anser jag den vara helt berättigad.

Vidare Hävdar jag även att barr är en sak som det är obekvämt att fylla munnen med, och att tapetklister ökar salivtillförseln. Dessa ting inte helt utan belägg.

På mina tågresor jag har utfört under senare årens tid har jag upptäckt att ostbågar inte heter ostbågar på tåg. De heter istället, charmigt nog, ostkrokar. Detta låter helt logiskt, för naturens samtliga lagar trotsas ombord på tåg. Det är ren fakta jag har kommit på helt själv. Mest på grund av ostkrokarna, men då är det i alla fall inte totalt utan belägg.

Medan jag satt där och åkte genom olika dimensioner som ingen av oss vet namnen på (så som Motala och Insjön) så betraktades jag av en sexårig nappsugare. Jag tyckte hon verkade lite för gammal för napp. Jag sa det till hennes vänner, men inte till henne. Sedan var mobbingen igång och ja g kunde luta mig tillbaka och se hur barnen gjorde mitt jobb åt mig.
En stund senare så var hon napplös.

Väl hemma hade jag fått en ny internetdosa för min gamla har börjat leka Håkan Hellström och tar inte en enda ton rätt. Dock var denna nya total död. Men det känns okej just nu, eftersom Hellströms modemet verkar ha fått bättre musiksmak igen och vill nu fungera.

Idag kanske jag får tvspelsbesök, återstår att se om så blir fallet. Man ser ingenting här hemma länge då min enda ljuspunkt har pangat sedan jag varit iväg. Så får väll åka in till Mora och leta upp ny lampa snart. Det är jobbigt att gå in i allting man har spritt ut i lägenheten.

Ska nu äta lite ostkrokar från en annan dimension och mobba min tjocka katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt