söndag 23 september 2012

Två anteckningar

Till denna veckans inlägg hittade jag ett par anteckningar på två olika papper från tidigare diskussioner med min samhällsklass.
Den första handlar om Expedition Robinson. Frågan löd; Vad skulle du ta med dig som personlig sak?
Sådana saker behöver man inte tänka länge på. Givetvis hade jag tagit med mig en Ninjastjärna. Det ultimata överlevnadsverktyget. Bra till exakt allt, förutom som tvål eller schampo. Jag hade redan första dagen skrutit för de övriga deltagarna, om min personliga sak, genom att gå ut i knähögt vatten och jagat fisk. Sedan hade jag plockat kokosnötter från marken med min fin-fina ninjastjärna. Efter det hade jag mördat en varan och tillrett den med min ninjastjärna. Möjligheterna är oändliga. Jag förstår inte varför ingen deltagare i programmet haft en ninjastjärna med sig tidigare. Folk är bra korkade.

Andra anteckningen handlade sjukskrivning, om jag minns det hela rätt. Om att lura till sig mediciner man egentligen inte behöver för att sedan sälja till överpris till folk som inte är lika kreativa. Anteckningen består av en replik som är tänk att man skall yttra till läkaren för att få som man vill.
Repliken lyder; Ibland rullar jag in mig i mattor, för det känns så tryggt och varmt. De har börjat tröttna på att jag gör det på mitt arbete. Ibland säger de till mig, men då vänder mig så att jag har ansiktet mot golvet. Det är då de brukar kall på chefen, så att han gnäller på mig istället, men då brukar jag göra mig osynlig genom att blunda. Ibland somnar jag när jag gör det, men det gör inget, för jag väcker mig genom att snarka. Jag sover dåligt.



Men nu är jag trött, så det är allt jag tänker skriva om idag.

Fast för att vara snäll så slänger jag in några bilder.
Elektrikern inne på Harrys är en geni.
Detta får man om man korsar en igelkott med en plattfisk.
Vissa länder är mindre värda än andra. Därför får deras namn inte stå med i kartboken. Ett bra exempel på ett ovärdigt land är tydligen Tyskland.
Jag är hungrig Island har jag aldrig funnit i någon kartbok tidigare. Men sen kollar jag även sällan i kartböcker. Det är nog därför. 
Fabian är Batman.

Detta verkar vara en förträfflig barnbok. Jag vill ha hela serien. Bilderna är också roliga i den. Alla ska läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt