söndag 9 september 2012

Besviken på knapp

Efter att jag fann några jordnötter i min väska, som legat där under en obestämd tidsperiod, kom jag fram till att jag nog inte ska äta saker jag finner i botten av min väska. Jag antar nämligen att jordnötter är gamla om de smakar smink och har konsistens likande vingummi.

För någon dag sedan konstaterade jag att Nelly (den bleka) hade katthår på sina ben. Jag sa genast till henne att hon hade äckligt håriga ben. Hon påstod då att det inte var hennes hår. jag frågade då om inte katten var hennes. Det var något hon inte kunde neka till. Då förklarade jag att det ju uppenbarligen då är hennes hår, då katten är hennes. Sedan kallade jag henne äcklig på nytt. Jämförde henne med en manlig Yeti. Hon upprepade bara; som en Yeti, så jag rättade henne på nytt; Manlig Yeti. Tydligen visste hon inte att en kvinnlig Yeti vill inte vara äcklig inför de manliga, och rakar därför sina annars äckligt håriga ben. Det är därför som de sedan frös ihjäl i det kalla klimatet de bodde i. Därav är Yetin en utdöd art. Nelly nickade då för att visa att hon förstod det hela. Sedan kallade jag henne äcklig igen.
(Obs. Hela samtalet utspelades på engelska)

På bussen hem samma dag hade jag ett samtal med några från Samhällsklassen där vi kom överrens om att det inte är så vanligt att gå igång på att vakna utav att en katt klöser ens könsorgan blodigt. Det bör vara en väldigt sällsynt fetisch. Ena parten i samtalet ansåg det dock vara vanligare än vi andra gick med på att det kunde vara. Jag undrade i smyg ifall han var en av dem som gillade det. Jag undrade det i smyg ända tills jag frågade honom sekunden senare. Han hävdade att han inte var det. Jag minns inte riktigt hur samtalet kom till just detta, men det är ofta jag glömmer sådant, så det gör inget... tror jag. De flesta samtalen jag haft efter samhällslektioner har varit liknande samtal känns det som. Jag undrar om terminen kommer fortsätta bjuda på sådana ting. Jag hoppas på det.

Fakta:
  • Samsung gör processorn i Iphone.
  • Öronmuffar är uppfunna av ett barn.
  • Som spädbarn har du fler ben i ditt skelett än som vuxen.

Annars fann jag meningen; "Besviken på knapp", i mina anteckningar för några dagar sedan. Dock har jag ingen aning om vad det kan betyda. Jag har ingen aning om när jag skrev det. Men jag anser handstilen se någorlunda nykter ut, så jag antar att jag var relativt nykter när jag skrev ner det. Är det någon som har en aning om vad detta kryptiska meddelande kan innebära? Meddela gärna mig om det hela i så fall. Jag antar att jag kommer minnas det om någon är i närheten av det rätta svaret. Lyckas man få mitt minne att klarna så kan man vinna ett pris säger vi. Vi gör det till en ny tävling helt enkelt. Vad innebär frasen "besviken på knapp" som står i ett av mina anteckningsblock? Rätt svar tilldelas finfint pris som tillkännages någon annan gång, när jag kommit på det. 

Jag hade även tänkt dela med mig av lite bilder här idag, men jag har inte orkat lägga in dem på datorn än. Kanske nästa vecka, det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt