söndag 16 september 2012

Excentriskt självmord.

Jag tänkte ta upp en allt för ovanlig självmordsteknik. Giljotinen. Jag har faktiskt inte hört talas om en enda som valt att ta sitt liv med en Giljotin. Hade jag tagit mitt liv så hade jag absolut valt att göra det med en Giljotin. Det känns lite excentriskt på något vis. Dessutom förknippas Giljotinen med revolution, och det är ju en god tanke det också?
Jag ser framför mig hur polisen anländer till scenen. En Giljotin i vardagsrummet, kroppen fint placerad på den, samt huvudet som har rullat iväg in i köket. Polisen tittar lite snabbt på scenen framför sig och utbrister; "Helt klart ett självmord."
Dessutom hamnar man nog i tidningen också om man begår självmord på sådant vis, och vi vet ju att alla som tar självmord (nästan alla) faktiskt vill uppmärksammas i tidningar.
Med andra ord, varför använder ingen en Giljotin när de tar sitt liv?'


Månadens bus:
I skolan finns det en läskautomat, som de enbart fyller med Coca Cola. Inte sån där vanlig fin, utan mer liknande den HÄR (<---Tryck på länken). Dock är varje fack mindre på den i skolan.
Varje fack innehåller en Coca Cola. Man stoppar i en tia, och väljer vilken rad man vill ha ut ifrån. Då öppnas luckan man valt, och man kan ta ut sin läsk.
I veckan köpte jag en läsk. Jag fyllde även på i facket jag tog ut läsken ifrån med en tom läskburk. Alltså fanns därefter en tom burk bland alla de fulla. Alla burkarna är dessutom placerade med botten utåt, så man kan inte se vilken som är den tomma.
Jag kommer förmodligen busa mer med denna automat i framtiden.

Fakta:

  • Vi har inga muskler i våra fingrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt