fredag 30 december 2011

Juliga buttplugstankar

Ifall ingen märkte något så tog jag julledigt från bloggen förra veckan. Jag kallar det så, men faktum var att jag faktiskt inte orkade bry mig om att uppdatera. För att kompensera kommer detta inlägg avslutas med en fjorton-punkts-lista istället för en sju-punkts-lista. Ifall någon nu anser att jag bör göra mer för att stilla er törst av mitt dravel som inte blev släckt förra veckan, får ni väl kommentera om det.

Jag har börjat inse att mitt leverven börjar bli kostsamt. Det är fan inte billigt att vara white thrash under svenska vintrar. Det blåser rakt genom fönsterna och elräkningarna stiger. För att spara in på elen så har jag helt enkelt slutat dammsuga. Det är min ekonomiska rådgivning för dagen.

En praktisk uppfinning jag aldrig använt mig av är en buttplug med klocka på. Jag har stor förståelse hur användbart detta måste vara, men min ekonomi har helt enkelt inte tillåtit inköpet. Så snart jag märker skillnaden på elräkningarna nu när jag inte dammsuger längre, så kan jag tänka mig att det är en kommande investering. Om inte annat så hade det nog varit en underhållande sak om en person haft en sådan plugg när han/hon varit ute och någon frågar han/hon vad klockan är. Det är med andra ord en sommargrej. Det är kallt att stå på gatan och ta ner sina byxor - på vinter - för att visa någon vad klockan är.
Jag fann även en buttplug med en kompass, när jag fann den med en klocka. Verkar också väldigt händigt. Något för orienterare kanske?
Fast det kvittar nog ändå, för nu när jag talar om det, så försöker jag samtidigt febrilt hitta sidan jag fann dem på än en gång, men nu utan framgång. Svårt att köpa saker man inte hittar.


Häromdagen så var en bekant till mig nedstämd. Jag muntrade upp det lilla livet genom att förklara hur gärna jag velat slå ihjäl personen med en hammaren, och givetvis banka takten till Moonlight shadow med den när så gjordes. Men sen informerade jag också om att min hammare tyvärr är nedpackad och inte tillgänglig för att genomföra händelsen med, samt att min far vägrar låta mig låna hans för att utföra våldsdåd med.
Stämningen blev genast mycket bättre.

Annars har julen varit full av frågor jag jag aldrig kommer besvara på egen hand. Var är snön? Varför är det plusgrader än? Vem är denna räven som alltid är gladare än mig?
Främsta frågan jag ställt mig själv under julen måste ändå vara; vem fan är Zaza Hasan, och varför vill han bli min vän på MSN?



Fjorton-punkts-lista

 

1 kommentar:

  1. Dessa rödhåriga folk som påstås ha själar, är deras hypotetiska själar ocksa röda? eller vilken färg antar deras hypotetiska själar?

    SvaraRadera

Du har rätt till min Åsikt