söndag 11 december 2011

Redovisande gudstjänst

I veckan som gått har jag fått lyssna på en del redovisningar gällande olika etiska ämnen. Det ställdes frågor till lyssnarna och jag försökte vara artig och delta i diskussionerna. När vi till exempel pratade om abort och frågan om när ett foster i våra ögon räknas som ett liv svarade jag glatt och ärligt att det inte räknas som trekant förrän kvinnan varit havande i åtta månader.
När vi sedan diskuterade donationer och de undrade vilka bland åhörarna som fyllt i ett donatorkort, svarade jag ärligt att jag inte hade gjort det på grund av att det alternativet jag vill välja inte fanns med, då jag personligen vill donera till samlare.
Mina svar ledde aldrig till större diskussioner, jag förstod aldrig riktigt varför, men jag kände mig duktig som i alla fall var deltagande i samtalen.


Jag har även, under veckans gång, deltagit i en gudstjänst. Det kändes förbannat fel. Något jag gärna undviker att göra om.
Medan jag var i kyrkan kom jag att tänka på att det är väldigt sällan man stöter på ihärdiga raggningsförsök på krogen från folk iklädda gummistövlar. Hur kan det komma sig? 



Sju-punkts-lista
  • Naken betyder lättillgänglig
  • En fis som lagrats i en bok under två års tid luktar förbannat hemskt
  • Smält Ice-slush smakar inte gott
  • Rullstolsbundna vill inte att man använder dem som stolar på krogen
  • Om Gud slungar potatis på dig medan ett barn stampar sönder ballonger så det ekar i ditt huvud, så drömmer du förmodligen
  • Man kan inte framställa blå barn med hjälp av genmanipulation
  • En 33cl läskburk återanvänds i snitt 37 gånger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt