fredag 6 januari 2012

Missilnaglar

När Fru Gaylord berättade för mig att hon behövde fixa sina naglar, berättade jag om mina nagelfantasier, som jag fick under tiden jag berättade om dem. Om jag skulle fixa mina naglar; så skulle det vara för att kunna skjuta missiler med dem, för det lär vara väldigt praktiskt om man vill ta sig fram snabbt i långa köer. Jag avskyr långa köer. I alla fall när det inte finns några intressanta människor i dem. Ibland kan köer vara roliga, om det är roliga individer i den. Oftast är det inte så roliga individer i dem, har jag märkt. Det är då jag tror det hade varit praktiskt med missilskjutande naglar.

I övrigt fick jag reda på av Tvärsur att det under måndagen klubbades igenom att tidelag inte längre är lagligt i landet. Alltså får en del folk akta sig med vad de gör innan de drar för gardinerna.
Jag ställer mig genast frågan om det kommer införskaffas mindre husdjur efter denna lag, eller om fler kommer skaffa rullgardiner.

Rullgardiner stoppar ändå inte mig och mina missilnaglar. Jag önskar att jag verkligen kunde få ha missilnaglar. Fru Gaylord säger att mina fingrar inte duger till för att bära missiler. Det är ganska hemskt att veta. Jag tror jag hade känt mig som han den där i Robocop. Inte själva Robocop då, utan han den tuffa maskinen.


Sju-punkts-lista
  • Lagom är nästan aldrig bäst
  • Majonnäs funkar inte så bra som schampo
  • Hundar är varma på insidan
  • Ligger du naken i en snödriva i tre dygn dör du vanligvis
  • Indianer har inte alltid fjädrar på huvudet
  • Ragga inte på poliser som försöker stoppa ett bråk
  • Coola brudar lämnar snigelspår på asfalt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt